اولین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده از شیلات ایران در تبریز گشایش یافت

اولین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده از شیلات ایران در تبریز گشایش یافت

اولین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده از شیلات ایران در تبریز گشایش یافت

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰
Tuesday, October 26, 2021

اولین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده از شیلات ایران در تبریز گشایش یافت

//

این فروشگاه به مساحت ۲۰۰ متر مربع و استقرار دستگاه یخ ساز پولکی، میز مخصوص تمیز کردن ماهی، وی‌ترین مخصوص عرضه ماهی وآکواریوم ماهی زنده طبق الگوهای سازمان شیلات ایران تجهیز شده است

شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از بهره برداری اولین فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده طبق ضوابط شیلات ایران در تبریز خبرداد.

به گزارش ایلنا از تبریز، ممحمد صمدزاده درحاشیه آئین بهره برداری این فروشگاه عرضه ماهی الگوسازی شده گفت: طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده فقدان بازارهای مناسب و پراکندگی فروشگاههای عرضه غیر بهداشتی تاثیر زیادی در کاهش مصرف آبزیان دارد، لذا توسعه بازار‌ها و فروشگاه‌ها، بهداشتی نمودن عرضه، تنوع محصول و هویت داشتن محصول و همچنین رقابتی کردن بازار وتبلیغات می‌تواند باعث افزایش مصرف ماهی در جامعه باشد.

وی با اشاره به سابقه عرضه آبزیان دراستان آذربایجان شرقی مخصوصاً شهر تبریز گفت: قبل از انقلاب یک فروشگاه، با توزیع فیله ماهیان وارداتی از کشور ژاپن را داشت بر می‌گردد و ماهیان جنوب نیزبه علت بعد مسافت وعدم حمل ونقل صحیح باکیفیت بسیار پایین وارد استان می‌شد و در فروشگاه‌ها نیزهنگام عرضه ماهی سبب ایجاد بوی نا‌مطبوع می‌شد.

صمدزاده با بیان اینکه بعد از تشکیل اداره کل شیلات استان در سال ۱۳۷۳ همزمان با تولید آبزیان دو فروشگاه ویژه آبزیان در سطح شهر تبریز فعالیت می‌نمودند گفت: در اوائل حداکثر روزی ۵۰ تا ۱۰۰ کیلو گرم ماهی در تبریز عرضه می‌کردند و مصرف سرانه ماهی استان حدود ۱۰۰ گرم بود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سالهای بعد، در راستای افزایش مصرف آبزیان و فعالیت مستمر این مدیریت، با برگزاری نمایشگاههای عرضه، جشنواره‌ها وکلاسهای آموزش طبخ آبزیان درسراسراستان وشهرستان تبریز گفت: هم اکنون مصرف سرانه استان به ۵/۴ کیلو گرم افزایش یافته و نزدیک به ۱۵ فروشگاه اختصاصی عرضه آبزیان در سطح شهر تبریز و۱۲۰ فروشگاه همزمان باعرضه مرغ اقدام به عرضه ماهی تازه، منجمد و زنده می‌نمایند و همچنین با هماهنگی انجام شده حداقل در۵۰ مزرعه پرورش ماهی بصورت زنده به مشتریان عرضه می‌شود.

وی سیاست مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان را در راستای دسترسی مناسب شهروندان به آبزیان گفت: برای راه اندازی این فروشگاه به مساحت ۲۰۰ متر مربع و استقرار دستگاه یخ ساز پولکی، میز مخصوص تمیز کردن ماهی، وی‌ترین مخصوص عرضه ماهی وآکواریوم ماهی زنده که طبق الگوهای سازمان شیلات ایران تجهیز شده، بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

صمدزاده افزود: این فروشگاه علاوه بر عرضه بهداشتی و باب سلیقه مشتریان بصورت خرده، در سطح عمده فروشی نیز ماهی مورد نیاز بخشهای عمده مصرف ماهی مانند دانشگاه‌ها وکارخانجات را تامین می‌کند



دیدگاه خود را بیان کنید