نخستين شناور فايبرگلاس صيادي در كنارك به آب انداخته شد

نخستين شناور فايبرگلاس صيادي در كنارك به آب انداخته شد

نخستين شناور فايبرگلاس صيادي در كنارك به آب انداخته شد

باربری چاپ کارت ویزیت
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵
Friday, December 9, 2016

نخستين شناور فايبرگلاس صيادي در كنارك به آب انداخته شد

//

 

زاهدان- بزرگترين و نخستين شناور فايبر گلاس صيادي 'پرساينر، PERSINER ' حوزه آبهاي خليج فارس و درياي عمان در بندر كنارك به آب انداخته شد

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد تجاري- صنعتي چابهار، مالك شناور و مروج صيد و صيادي در اين باره گفت : اعتبار ساخت اين شناور از محل تسهيلات طرحهاي بنگاههاي زود بازده و با مشاركت اداره كل شيلات استان و بانك كشاورزي با عنوان 'ترويجي و خصوصي ' تامين شد و مدت زمان ساخت آن يك سال و نيم به طول انجاميد.
'عبدالرحيم ارجمند' افزود: اين شناور با هزينه 20 ميليارد ريال با طول 50/31 ، عمق 85/3 ، عرض 20/7 ، وزن خالص
gt3/57 ، وزن ناخالص gt190، وزن بارگيري 320 تن و قدرت موتور هزار و 138 كيلو وات با الگو برداري از شناورهاي صيادي كشور فرانسه توسط متخصصان داخلي ساخته و با فرهنگ بومي منطبق شده است.
وي اظهار داشت : از امكانات اين شناور مي توان به 700 متر طول تور ماهيگيري، جرثقيل ، وينج تور ، وينج كابل كش ، 150تن ظرفيت سردخانه اي و 3 قايق كمكي اشاره كرد.
او بيان كرد: شناور پرساينر شناوري است كه شيوه صيد آن به صورت محاصره اي انجام مي گيرد و مجهز به سيستم رادار هشداردهنده است.
ارجمند گفت : با توجه به اينكه در اكثر كشورهاي دنيا روش صيد سنتي بازدهي و راندمان مورد توجه بخش خصوصي را ندارد، صيد به روش محاصره اي بهترين شيوه علمي محسوب مي شود.
وي افزود: از جمله مزاياي كاربرد شيوه صيد به روش محاصره اي مقرون به صرفه بودن به لحاظ سوخت براي شناور و داراي ارزش افزوده بالا است و از طرفي خطر آسيب به آبزيان را به صفر مي رساند.
مالك شناور افزود: اين شناور با هدف جايگزين شدن به جاي شناورهاي چوبي، كاهش مشكلات نگهداري و زيست محيطي و برخورداري از وزن كمتر نسبت به شناورهاي سنتي در برابر خطرات دريايي ساخته شده است.
ارجمند با بيان اينكه طراحي و ساخت بدنه اين شناور به طور كامل منطبق با فرهنگ بومي منطقه است، گفت: اين مهم باعث كاهش هزينه در ساخت آن شده است در حالي كه همين نوع شناور در كشورهاي آلمان، فرانسه ، اسپانيا با هزينه 60 ميليارد ريال ساخت مي شود.
وي بيان كرد: در كشور ايران به لحاظ وجود نيروي كار ارزان و توليد مواد اوليه در داخل كشور ساخت اين شناور 20 ميليارد ريال هزينه دارد.
اين مروج صيد و صيادي گفت: با توجه به اينكه كشور ايران منافع مشترك صيد و صيادي با دنيا دارد زمينه تغيير روش صيد از حالت سنتي به شيوه علمي فراهم شده تا از منابع و ذخائر دريايي بهترين بهره وري را داشته باشيم.



دیدگاه خود را بیان کنید

فیلمهای جالب شیلاتی خود را جهت درج در این قسمت ایمیل فرمایید