عجیب و وحشتناکترین ماهی ها (2)

اولین مرجع ارتباطی علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران شیلات آبزیان خوراک ماهی میگو تن کنسرو صید صیادی صیدگاه ماهیگیری دامپزشکی کلینیک متخصص رستوران خدمات کارشناس همکاران ماشین آلات گرمابی سردآبی زینتی صدف مروارید لاروکشتی لنج قایق دکترمهندس اسکله موج شکن تالاب دریا دریاچه خزراستخدام کاریابی رودخانه بندر سد اسکله خاویار ماهیان خلیج فارس دریای عمان آبشارFisheries Aquaculture Fishing Feed Shrimp fish Veterinarian Professional services specialisy Hydrothermal Hot water Scroll Cold water Ornamental Oysters Pearls Larva Ship Boat Boats Tuna Port Caviar Dam Pond Dock careers Employment Engineer Caspian Oman sea Persian golf

اولین مرجع ارتباطی علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران شیلات

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

عجیب و وحشتناکترین ماهی ها (2)

محققان ترسناک ترین موجودات آبزی جهان را طبقه بندی کرده اند. بررسی این موجودات و تاثیر آنها بر اکو سیستم حائز اهمیت است.

در میان حیوانات همیشه هستند گونه هایی که به شکارچی و قاتل معروف شده اند. این گونه ها به هم نوعان خود رحم نمی کند چه برسد به آنکه انسان ها را دوست داشته باشند.

دریا مملو از ماهی های مختلفی است که هر کدام با ویژگی های خاص خود دنیایی از شگفتی هستند اما دریا قاتلانی دارد که حتی به هم نوعان خودشان نیز رحم نمی کنند چه برسد که انسان وارد محیط زندگی شان شود. کوسه و نهنگ قاتل و ... قاتلان نام آشنای دریا هستنداین بار به سراغ دیگر ماهی های مرگبار می رویم:


ماهی تبری

این ماهی کوچک و زشت در اعماق اقیانوس ها زندگی می کند و به همین علت اطلاعات اندکی در مورد آن وجود دارد. شکل بدن این ماهی عجیب شبیه به تیغه تبر است و رنگی مانند آهن زنگ زده دارد. نام گذاری آن نیز با توجه به همین ویژگی ها بوده است. این ماهی 25 سانتیمتر طول دارد و با وجود ظاهر ترسناکش، خطرناک نیست.

خیار دریایی

خیار دریایی از تیره اکینودرم ها است و با ظاهر عجیبی که دارد توجه هر بیننده ای را جلب می کند. این ماهی فاقد مغز یا هر گونه ارگان حسگر در بدن خود است. در واقع این ماهی از نظر شعور در حد یک خیار است! با وجود این، خیار دریایی بخش مهمی از اکوسیستم اقیانوس را شکل می دهد. چرا که این جانور، مواد مغزی را بازیافت و فضولات را تجزیه می کند. بر خلاف خیار معمولی، میزان کلاژن موجود در بدن خیار دریایی امکان انجام مانورهای مختلف را برای آن فراهم می کند. برای مثال اگر این جانور بخواهد وارد یک سوراخ کوچک و تنگ شود، بخشی از کلاژن موجود در بدن خود را تخلیه می کند. به این ترتیب اندازه آن کاهش می یابد و به سادگی می تواند وارد سوراخ موردنظر شود.

دیوکوسه

این جانور عجیب که به اعتقاد بسیاری از محققان یک فسیل زنده است، زندگی مرموزی را در اعماق اقیانوس دنبال می کند. دیوکوسه به عنوان تنها عضو باقی مانده از کوسه های 125 میلیون سال قبل، موجودی منحصر به فرد و البته بسیار زشت است. این موجود عجیب صرفنظر از ظاهر زشتی که در اثر داشتن یک پوزه بلند و پهن و آرواره های بزرگ و بیرون زده، به دست آورده است، موجودی آرام است. بسیاری از محققان با توجه به اندام نسبتا چاق و سنگین این جانور، معتقدند دیوکوسه موجودی ساکن و آرام است

حلزون زبان فلامینگو

این جانور نرم تن بر خلاف سایر حلزون ها دارای یک صدف گرد و سنگین نیست. بلکه صدف آن به صورت تکه تکه روی بدن نرمش قرار گرفته است. این حلزون عجیب در دریای آنتلانتیک و کاراییب زندگی می کند و از موجودات سمی ساکن دریا تغذیه می کند. در واقع بدن این حلزون سم سایر جانوران را جذب کرده و خود به موجودی زهرآگین تبدیل می شود


ماهی صیاد

ماهی صیاد احتمالا عجیب ترین و جالب توجه ترین موجود شناخته شده در جهان است. این ماهی برای شکار غذای خود در اعماق اقیانوس از روش خارق العاده ای بهره می برد. ستون فقرات این ماهی دارای زائده ای است که طول آن افزایش می یابد و به فاصله چندین سانتی متری دهان جانور می رسد. در قسمت نوک این زائده اندامی وجود دارد که در تاریکی عمق اقیانوس می درخشد و ماهیان بی خبر از همه جا را به طرف دهان بزرگ و پر از دندان های تیز این جانور می کشاند. بدین ترتیب ماهی صیاد با یک حرکت سریع، غذای خود را شکار می کند.

یکی دیگر از عجایب این ماهی، نحوه جفتگیری آن است. در واقع تمام ماهی های صیادی که توسط محققان به دام افتاده اند، جنس ماده بوده اند. در ابتدا تصور می شد که این ماهی ها مانند کرم ها فاقد جنس نر و ماده هستند. اما بعداً با شناسایی یک زائده کوچک روی بدن ماهی های به دام افتاده مشخص شد که این زائده ها در واقع ماهی نر صیاد هستند. جنس نر این ماهی ها به محض دیدن یک ماهی ماده به سرعت خود را به بدن آن می رساند و به واسطه گاز گرفتن، خود را به بدن ماهی ماده می چسباند و باقی عمر خود را روی بدن ماهی ماده می گذراند. زندگی جنس نر ماهی صیاد به حیات ماهی ماده وابسته است


Pacu
یکی از ماهی های بسیار عجیبی که این روزها در برخی رودخانه های سراسر دنیا دیده می شود "Pacu" نام دارد. این ماهی عجیب از آمازون سر بیرون آورده است و حالا در آمریکای شنالی و در برخی از رودخانه های آسیا نیز دیده شده است. نکته جالب توجه در مورد این قاتل دریا دندان های آن است که کاملا مشابه با انسان است اما چند ردیفی بودن این دندان ها باعث افزایش قدرت و البته کشندگی شده است. این مایه با قد کوتاه و تقریبا 80 سانتی متری اش این روزها به یکی از درندگان اقیانوس تبدیل شده است زیرا کمتر کسی می تواند از دست آن فرار کند.

Giant Sawfish
شاید مرگ در آب ها را با خورده شدن توسط یک کوسه یا نیش مار آبی تجسم کرده باشید اما یکی از متفاوت ترین قاتل های دریا "Giant Sawfish" یا اره ماهی غول پیکر نام دارد که بیشتر در اعماق اقیانوس زندگی می کند اما اگر کسی او را اذیت کند حتما پس از چند دقیقه به مانند سوسیس از وسط دونیم می شود. طول 7 متری این اره ماهی و البته بخش اره به تنهایی 3 متر است که دیگر کمتر کسی توانایی فرار از دست آن را دارد. این ماهی عظیم دیدی بسیار ضعیف دارد اما حس بویایی آن باورکردنی نیست.


Surgeonfish
بیش از 100 نوع از این ماهی ها در اقیانوس زندگی می کنند و همیشه اولین درسی که به غواصان داده می شود دوری از آن است. این ماهی که تنها 4 سانتی متری که برخی گونه های آن به عنوان ماهی های تزئینی استفاده می شود قاتلی بی رحم است. در قسمت دم و دهان این ماهی تیغ هایی وجود دارد که به یک تماس کوچک هر انسانی را از بین می برد. این ماهی حتی برخی مواقع کوسه های بزرگ رانیز از پای در می آورد.


Snakehead
یک ماهی از دل آب های گرم اقیانوس ها که سالانه انسان های زیادی را به دنیای باقی راهی می کند. این ماهی که نزدیک به 50 سانتی متر طول دارد با دندان های بسیار تیز و سمی فلج کننده مسلح شده است پس با هر ضربه ای که به انسان وارد کند او را ابتدا زخمی سپس فلج می کند و این رفتار نتیجه ای جز غرق شدن در پی ندارد. در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از بچه ها به طور کامل توسط این ماهی خورده شده اند.

Goliath Grouper
یکی از ماهی هایی که چهره ای به مانند قاتلان واقعی دارد در اعماق اقیانوس ها زندگی می کند. " Goliath Grouper" با وزن 500 کیلوگرمی و طولی بیش از 4 متر میتواند با یک بار باز کردن دهانش یک انسان را به طور کامل قورت دهد. تا به حال غواصان زیادی بوده اند که قبل از آنکه متوجه حضور این ماهی شوند طمعه آن گشته و جانشان را از دست دادند. این ماهی یکی از معدود موجوداتی است که می تواند انسان را در یک حرکت کاملا قورت دهد.

Atlantic Goosefish
یکی دیگر از قاتلان بی رحم دریا که البته در اقیانوس اطلس زندگی می کند با نام " Atlantic Goosefish" شناخته میشود. این ماهی 2 متر طول دارد و با توجه به رنگ بدنش میتواند در بسیاری از نقاط خاص دریا مانند لا به لای سنگ و مرجان ها پنهان شود. حمله های این ماهی ناگهانی است پس هر لحظه ممکن است یک ماهی را کاملا ببلعد. نزدیک به 90 درصد از بدن این ماهی از شکم تشکیل شده است پس می تواند با چند حرکت ساده یک انسان را بخورد.


Payara
برخی ماهی ها هستند که از نظر ظاهر بسیار شباهت به قاتلان دارند پس نمیتوان از کنار آن ها به سادگی عبور کرد. " Payara" یکی از این ماهی هایی است که بدون تردید قاتل بی رحم آمریکای جنوبی و به خصوص جنگل های آمازون است. دندان های تیز این ماهی می تواند پوست و استخوان هر انسان یا ماهی بزرگی را نابود کند پس بهتر است به هر نحوی از آن دوری کرد. این ماهی ها از برادران پیراناهای قاتلی هستند که همان رودخانه زندگی می کنند.

اولین مرجع ارتباطی علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران شیلات آبزیان خوراک ماهی میگو تن کنسرو صید صیادی صیدگاه ماهیگیری دامپزشکی کلینیک متخصص رستوران خدمات کارشناس همکاران ماشین آلات گرمابی سردآبی زینتی صدف مروارید لاروکشتی لنج قایق دکترمهندس اسکله موج شکن تالاب دریا دریاچه خزراستخدام کاریابی رودخانه بندر سد اسکله خاویار ماهیان خلیج فارس دریای عمان آبشارFisheries Aquaculture Fishing Feed Shrimp fish Veterinarian Professional services specialisy Hydrothermal Hot water Scroll Cold water Ornamental Oysters Pearls Larva Ship Boat Boats Tuna Port Caviar Dam Pond Dock careers Employment Engineer Caspian Oman sea Persian golf