تاثیر مثبت آکواریوم بر بیماران

شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصص , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

تاثیر مثبت آکواریوم بر بیماران

تاثیر مثبت آکواریوم بر بیماران
روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس، با توجه به تاثیر مثبت ماهی های زنده بر بیماران، خانواده ها ی بیماران و کارکنان مراکز پزشکی، شمار بسیاری از مراکز و موسسات پزشکی به آکواریوم های بزرگ تجهیز می شوند.
تحقیقی در آمریکا نیز نشان داد وجود آکوریوم در بخش سالمندان مصرف مواد غذایی را در بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش می دهد.
نگاه کردن به آکواریوم بر روی بیماران تاثیرات مثبتی دارد.
بیماران برای مشاهده تغییرات در آکواریوم از اتاق های خود خارج می شوند و با سایر بیماران و خانواده هایی که برای ملاقات آمده اند دیدار می کنند. در واقع محل قرار گیری آکواریوم به محل ملاقات ها تبدیل می شود.

پروفسور موریس میمون رییس بخش جراحی پلاستیک و سوختگی های شدید بیمارستان سن لوئی در پاریس می گوید بیماران ماهی ها را شناسایی می کنند، ماهی های ضعیف را مشاهده می کنند، از تولید مثل آنها شوق می کنند و همچنین شاهد مرگ برخی از آنها خواهند بود. آکواریوم به بیماران فرصت مشاهده زندگی ماهی ها را می دهد و همچنین آب اثر آرام بخش دارد.

در مورد این نوع تجربه ها تحقیقات اندکی صورت گرفته است زیرا تعیین اثرات آن دشوار است. برخی تیم های تحقیقاتی موفق شده اند تاثیرات آکواریوم بر فشار خون را اندازه گیری کنند. این تحقیقات حاکی است با بیست دقیقه نگاه کردن به آکواریوم فشار خون به طور قابل توجهی کاهش می یابد که این کاهش تا چند ساعت تداوم دارد.

تحقیقی در آمریکا نیز نشان داد وجود آکوریوم در بخش سالمندان مصرف مواد غذایی را در بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش می دهد.

به علاوه برخی از مراکز پزشکی دریافتند وجود آکواریوم موجب کاهش ابتلا به زخم بستر در بیمارانی می شود که برای مدت طولانی بستری می شوند زیرا آکواریوم آنها را تشویق می کند بیشتر از جای خود برخیزند.

در بیمارستان روبر دوبره پاریس آکواریوم در روانپزشکی کودکان برای کمک به بیماران مبتلا به اختلالات تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفسور رافائل ویال رییس بخش جراحی ارتوپدی و ترمیمی کودکان بیمارستان آرمان تروسو پاریس در سال دوهزار و دوازده آکواریوم هزار و دویست لیتری آب های گرمسیری را در بخش خود راه اندازی کرد.

وی مشاهده کرد کودکانی که به آکواریوم نگاه کرده اند حرکات دردناک را بهتر تحمل می کنند و اثرات آن تا حدود پانزده دقیقه ماندگار است. پروفسور ویال می گوید این مسئله تحقیقات بسیار در مورد موثر بودن فنون سرگرمی در مبارزه با درد در میان کودکان را تایید می کند