نکات کلیدی برای خرید میگوی تازه

شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصص , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا ، آمونیاک ، یخ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران شیلات

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

نکات کلیدی برای خرید میگوی تازه


یک دامپزشک می‌گوید: میگوی سالم و تازه باید فاقد هر نوع بوی زننده، شدید و تند باشد. بوی میگوی سالم و تازه، بوی مخصوص میگو و ملایم است. در حالت فساد، بوی شدید آمونیاک از میگو به مشام می‌رسد.

دکتر آراسب دباغ‌مقدم در گفتگو با سلامانه، درباره سایر ویژگی‌های میگو تازه گفت: «در میگوی سالم و تازه، پوسته آن به‌صورت سفت و محکم به گوشتش چسبیده است. این در حالی است که در میگوی کهنه یا فاسد، پوسته آن رنگ طبیعی ندارد و گاهی اوقات هم کدر می‌شود. میگوی سالم و تازه دارای گوشتی باقوام است و گوشت آن، فاقد حالت لیزی و لزجی است.»

این متخصص بهداشت مواد غذایی تاکید کرد که در میگوی سالم و تازه نباید هیچ‌گونه لکه یا نقطه سیاهی روی پوسته یا گوشت آن دیده بشود. بد نیست بدانید که دلیل وجود این لکه‌ها، استفاده نکردن از یخ و ماندن طولانی‌مدت میگو در هوای گرم است که در این صورت، نقاط سیاه‌رنگی بر سطح آن ظاهر می‌شوند و ظاهر میگو را ناخوشایند می‌کنند.

وی افزود: « پاهای میگو نیز در اثر ماندن طولانی‌مدت در آب گرم یا مخزن نگهداری که یخ آن تمام شده باشد، سیاه‌رنگ می‌شوند. پوسته میگوی خام ممکن است سبز مایل به خاکستری، قهوه‌ای مایل به صورتی یا صورتی کم‌رنگ یا حتی سفید کم‌رنگ باشد که بر حسب جنس و گونه میگو متفاوت است. در حالیکه در میگوی فاسد، پوسته آن رنگ طبیعی ندارد و گاهی اوقات هم کدر می‌شود. مهم‌ترین عامل تغییر رنگ میگو، در آفتاب ماندن آن به مدت طولانی و استفاده نکردن از یخ برای نگهداری از آن است. در میگوهای پرورشی، رنگ پوسته آنها سبز زیتونی و در میگوی خلیج فارس هم رنگ پوسته آنها، صورتی روشن است.»
منبع : سلامت نیوز