آبزیان دوسانتی ۲۳میلیون تن کربن را به اقیانوس منتقل می کنند

iranaqua، ایران آکوا ، شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصصین شیلاتی , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران ، ایران آکوا ، iranaqua

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

آبزیان دوسانتی ۲۳میلیون تن کربن را به اقیانوس منتقل می کنند

آبزیان دوسانتی ۲۳میلیون تن کربن را به اقیانوس منتقل می کنند

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد یک آبزی کوچک دوسانتیمتری به نام کریل نقش مهمی در انتقال گاز کربن به عمق اقیانوس ها و تنظیم چرخه محیط زیست ایفا می کند

به نقل از نیواطلس، کریل از جمله سخت پوستان است که ظاهری همچون میگو دارد و از جمله بی مهرگانی است که در آب‌های همه اقیانوس‌های جهان یافت می‌شوند.

کریل بخش مهمی از زنجیره غذایی را تشکیل می‌دهد و در نزدیکی پایین هرم غذایی قرار دارد چرا که از فیتوپلانکتون‌ها تغذیه می‌کند و آن‌ها را به منبعی غذایی مناسب حال بسیاری از جانوران بزرگتر، که کریل منبع اصلی تغذیه‌شان به شمار می‌رود، تبدیل می‌کند.

بر اساس تازه ترین پژوهش های انجام شده در انگلیس این آبزی ریزنقش با حرکت به عمق اقیانوس ها و انتقال کربن به این بخش از جهان نقش مهمی در متوازن نگهداشتن شرایط آب و هوایی جهان ایفا می کند. در واقع حرکت سریع این موجود باعث می شود تا کربن موجود در اتمسفر زمین به عمق اقیانوس برسد.

در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تن کریل در اقیانوس های جهان شناور هستند که یک منبع غذایی بسیار مهم برای دیگر آبزیان و از جمله ماهی ها و پنگوئن ها و وال ها محسوب می شوند.

حرکت کریل ها در مسیرهای مختلف در مجموع منجر به انتقال حدود ۲۳ میلیون تن گاز کربن در سال به زیر آب های اقیانوس می شود که معادل کل میزان گازهای گلخانه ای متصاعدشده در سال است. در نتیجه مقابله با صید بی رویه این موجود مفید توسط انسان ها اهمیت به سزایی دارد.

منبع : مهر