هیولا های دریایی

iranaqua، ایران آکوا ، شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصصین شیلاتی , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران ، ایران آکوا ، iranaqua

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

هیولا های دریایی

هیولا های دریایی

به نقل از گجت نیوز، با دست یابی آخرین روزهای سال جاری میلادی، وقت آن شده تا فهرستی از آبزیان وحشتناک و عجیب کشف شده در سال ۲۰۱۷ را مرور کنیم؛ از شکارچیان اعماق اقیانوس گرفته تا کرم های مرموز و ستاره های دریایی درخشان، این موجودات در زمان کشف توجه زیادی را به خود جلب کردند و ارائه آنان اصلا و ابدا تهی از لطف نیست.

کوسه دندان گرازی



کوسه دندان گرازیدر ژانویه گذشته کشف گونه تازه ای از موش ماهی با همان روح کوسه (ghost shark) در نزدیکی آفریقای جنوبی خبرساز گردید؛ این جاندار که با اسم کوسه دندان گرازی هم شناخته می گردد، یک متر طول داشته و دومین روح کوسه بزرگ کشف شده در طول تاریخ هست.




جانور پیدا شده از گونه هیدرولاگوس اریتاکوس (Hydrolagus erithacus) بوده و برخلاف اسمش، از نظر تکنیکی یک کوسه به حساب نمی آید؛ این ماهی بزرگ و عجیب برخلاف کوسه های معمولی، حرکت رو به جلوی خود را به مساعدت باله های بزرگ سینه اش انجام می دهند و با دمش حرکت نمی کند.

مورد بعدی از لیست وحشتناک ترین هیولاهای دریایی سال ۲۰۱۷ مرتبط به فسیل آرواره های یک کرم غول پیکر آبزی به اسم کرم بابیت (Bobbit) هست که در ماه فوریه، در نزدیکی آنتاریو کانادا کشف گردید؛ این موجود ماقبل تاریخ چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون سال پیش زندگی می کرده و بعنوان قدیمی ترین کرم شناخته می گردد؛ محققان برآورد می زنند که در زمان زندگی، کرم بابیت در حدود یک متر طول داشته هست.


ستاره دریایی کیهانی


این جاندار بعنوان جد موجودات آبزی خطرناکی که هم حالا در بستر اقیانوس ها زندگی می کنند و به طول میانگین ۳ متر دست یافته اند، شناخته می گردد.

۳٫ ستاره دریایی کیهانیاین ستاره دریایی چندی پیش در نزدیکی مکان ناشناخته ای در عمق ۳ هزار متری اقیانوس آرام کشف گردید و زیادتر از آن که بعنوان یکی از هیولاهای دریایی سال ۲۰۱۷ شناخته گردد، زیبایی آن از طریق زیادی از علاقه مندان و متخصص ها، آسمانی شرح شده هست.


کرم کشتی غول آسا


جاندار پیداشده که حین یکی از ماموریت های کنترل از راه دور اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) مورد توجه قرار گرفت، به باور زیادی یک گونه تازه و ناشناخته از ستاره دریایی هست.

البته ارزیابی های دقیق تری برای روشن تر شدن ماهیت آبزی یافت شده احتیاج هست و انتظار می رود که در ماموریت های آینده این اداره، یک نمونه زنده از موجود به آزمایشگاه جابه جا گردد و ارزیابی دی ان ای آن، اطلاعات بیشتری را معلوم کند.۵ ۴٫ کرم کشتی غول آسانرم تن تقریبا غول پیکر با پوسته دشواری که به اسم کافوس پلیتالامیا (Kuphus polythalamia) شناخته می گردد، مورد بعدی از لیست هیولاهای دریایی سال ۲۰۱۷ هست که در ماه آوریل کشف گردید؛ این چنین جانوری از نوع کرم کشتی (shipworm) بوده و از چیزی در حدود ۴ قرن پیش از میلاد مسیح، دردسری بزرگ برای قایق ها و کشتیهای چوبی ساخته دست بشر به حساب می آمده هست.


شکارچی عمیق ترین بخش اقیانوس



بر خلاف کرم های کشتی معمولی، کافوس پلیتالامیا گونه ای خاص بوده که در بیشتر مواقع تا اندازه ۱٫

۵ متر رشد می کند و بر بر اساس مرسوم در پوسته ای ضخیم، مثل خرطوم فیل، زندگی می کند.

دانشمندان ۵ مورد از این جاندار وحشتناک را در نزدیکی یکی از ساحل های فیلیپین کشف نمودند و زیادی از متخصص ها حیات آبزیان اعتقاد دارند که یافتن چنین جانداری مشابه پیدا کردن یک اسب تک شاخ هست.


هیولای لخ نس

شکارچی عمیق ترین بخش اقیانوسکشف پنجمین آبزی لیست هیولاهای دریایی سال ۲۰۱۷ تماما رخدادی و در نزدیکی شرق قاره استرالیا رقم خورد؛ این جانور وحشتناک، دندان هایی زیاد تیر داشته، صورت آن شبیه به خزندگان هست و بعنوان شکارچی عمیق ترین بخش های اقیانوس ها به آوازه دست یافته هست.


حباب دریایی مرموز و عظیم


باتیساروس فورکس (Bathysaurus ferox)، اسم رسمی این آبزی وحشتناک هست که بصورت کلی، با قایم شدن بین مواد بستر دریا، در عمق بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، در انتظار طعمه اش می ماند و بعد از نزدیک شدن شکار، با سرعت زیاد و بی رحمی تمام دندان های بیشمارش را در بدن طعمه فرو می برد. لازم به ذکر هست که باتیساروس فورکس از نوع دو جنسیتی بوده و امکان جفت گیری با هر موجود هم نوع را دارد.

هیولای لخ نسشاید تا الان اسم هیولای لخ نس (Loch Ness) بعنوان خزنده ای اژدها مثل با گردن بلند که در دریاچه ها زندگی می کند، به گوشتان خورده باشد؛ در همین رابطه، دانشمندان در ۲۳ آگوست خبر از کشف اسکلت یک دایناسور آبزی ۷۶ میلیون ساله را در آلبرتای کانادا منتشر نمودند که شباهت زیادی به خزنده لخ نس داشته و بعنوان یکی از عجیب ترین هیولاهای دریایی سال ۲۰۱۷ شناخته می گردد.


حلزون بدون صدف مجال طلب



دانشمندان برآورد زدند که این بقایا مرتبط به یک نوع پلسیوسور (plesiosaur) جوان بوده که با طول ۴ تا ۵ متر، در اعماق دریاچه ها زندگی می کرده هست.

حباب دریایی مرموز و عظیمدر ماه سپتامبر گذشته تصویر ها تامین گردیده در موقع غواصی، از جانوری ژله ای و حباب مثل در نزدیکی ساحل استرالیا توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ زیادی بعد از دیدن تصویر ها درباره ماهیت این جاندار درخشان پیچشی شگفت زده گردیدند و داستان های زیادی درباره آن منتشز شد.


کوسه دایناسوری


با این وجود، دانشمندی به اسم ربکا هلم (Rebecca Helm) اعلام نمود که موجود دیده شده، رشته ای عظیم از تخم های نوعی ماهی مرکب تقریبا ناشناخته هست.

هلم بیان کرده که تصویر ها تامین گردیده تخم های جانوری به اسم تیسانوتیوتیس رومباس (Thysanoteuthis rhombus) را نشان می دهند که چیزی در حدود یک متر طول داشته و بر بر اساس مرسوم ۳۰ کیلوگرم وزن دارد؛ این آبزی در هر بار تولیدمثل بین ۲۴,۱۰۰ تا ۴۳,۸۰۰ عدد تخم را در پوسته ای لوله ای مثل رها می کند که بعد از مدتی مبدل به توده کرم مشابهی با طول دو متر می گردد.۵ نورانی بودن توده هم مرتبط به رنگ هرکدام از تخم هاست که درخشان می شوند.


ماهی استخوانی با وزنی بیشتر از ۲ تن


حلزون بدون صدف مجال طلبمورد بعدی از لیست نوعی حلزون بی صدف به اسم کراتنا (Cratena) هست که در اعماق اقیانوس زندگی کرده و از شقایق های دریایی تغذیه می کند؛ اما نکته قابل ملاحظه ای که در ماه های گذشته ، درباره این شکارچی آبزی کشف گردید، به زمان تغذیه آن مرتبط می گردد.

تا پیش از این دانشمندان فکر می کردند که کاتنا در هر زمان که بخواهد از شقایق ها تغذیه می کند، با این وجود جدیدا کشف گردید که شقایق های موردعلاقه این موجود لازم هست از پلانکتون های دریایی تغذیه کرده باشند و تنها وقتی که طعمه کرتنا غذای خود را خورده هست، این حلزون بدنبال شکار آن می افتد. مقاله مرتبط به این کشف که در تاریخ ۱ نوامبر، در ژورنال “Biology” به چاپ دست یافته هست.