عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان فروخته شد

iranaqua، ایران آکوا ، شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصصین شیلاتی , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران ، ایران آکوا ، iranaqua

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان فروخته شد

عجیب ترین مروارید آب شیرین جهان فروخته شد




این اسم از شکل عجیب مروارید گرفته شده است. طول مروارید ۷ سانتیمتر و وزن آن ۱۰۰ گرم است و گفته می شود از دریاچه ای در چین صید شده است؛ دریاچه ای که در نوشته های مارکوپولو آمده که به مرواریدهای سفید و غیر دایره ای شکلش شهرت دارد.




بزرگترین مروارید آب شیرین جهان در یک حراجی در هلند به ارزش نیم میلیون دلار فروخته شد. این مروارید را که متعلق به کاترین کبیر امپراتریس مشهور روسیه بوده است (شیر خفته) هم می نامند.

این اسم عجیب از شکل خاص مروارید گرفته شده است. طول مروارید ۷ سانتیمتر و وزن آن ۱۰۰ گرم است و گفته می شود که در قرن هجدهم میلادی از دریاچه ای در چین صید شده است؛ دریاچه ای که در نوشته های مارکوپولو (1298) آمده که به مرواریدهای سفید و غیر دایره ای شکلش شهرت دارد.

مروارید بین سال های 1765 تا 1769 توسط یک شرکت تجاری چینی به اروپا برده می شود و جزئی از دارایی های کاترین کبیر شده و پس از مرگ او گم می شود.

پس از آن قرار بود پادشاه ایتالیایی ویکتور امانوئل دوم (1849–1861) مروارید را به دلیل فرم جالبش در عصای پادشاهی خود قرار دهد که به دلیل ورشکستگی نتوانست تا اینکه سرانجام یک جواهرساز هلندی در سال1865 میلادی آن را خرید.

در سال 1979 انجمن «پرل» آمستردام با توجه به ارزش تاریخی مروارید آن را خریداری می کند




یک مروارید شناس هلندی به نام آقای «هانکو زوان» می گوید ارزش این مروارید فقط برای شکل و وزنش نیست، بلکه در طبیعی بودن آن است. انسان ها هیچ گونه دخل و تصرفی در شکل گیری آن نداشته اند و مانند بسیاری از مرواریدهای موجود در بازار کشت شده و مزرعه ای نیست

منبع : بیتوته