آبشار فدامی

شیلات آبزیان آبزی خوراک آبزیان ماهی میگو تن ماهی کنسرو ماهی صید صیادی صیدگاه ماهیگیری دامپزشکی کلینیک آبزیان متخصص آبزیان رستوران خدمات کارشناسی همکاران شیلاتی ماشین آلات گرمابی سردآبی ماهیان زینتی صدف مروارید لارو کشتی لنج قایق دکتر مهندس اسکله تالاب دریای خزر استخدام کاریابی رودخانه بندر سد اسکله خاویار ماهیان خاویاری خلیج فارس دریای عمان Fish Fisheries Aqua Aquaculture Fishing Feed Shrimp Veterinarian Professional services Aquaculture specialisy Hydrothermal Hot water Scroll Cold water Ornamental fish Oysters Pearls Larva Ship Boat Boats Tuna Port Caviar Dam Pond Dock careers Employment Engineer Doctor Caspian Oman sea Persian golf ,شیلات آبزیان, آبزی ,خوراک آبزیان , ماهی , میگو , تن ماهی , کنسرو ماهی , صید , صیادی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشکی , کلینیک آبزیان , متخصص آبزیان ,رستوران ,خدمات کارشناسی , همکاران شیلاتی , ماشین آلات , گرمابی , سردآبی, ماهیان زینتی , صدف , مروارید, لارو , کشتی , لنج , قایق دکتر , مهندس, اسکله , تالاب, دریای خزر , استخدام , کاریابی , رودخانه , بندر , سد ,اسکله , خاویار ,ماهیان خاویاری , خلیج فارس ,دریای عمان Fish ,Fisheries , Aqua , Aquaculture , Fishing , Feed ,Shrimp , Veterinarian , Professional, services , Aquaculture, specialisy , Hydrothermal , Hot water Scroll , Cold water , Ornamental fish, Oysters Pearls , Larva ,Ship , Boat ,Boats, Tuna ,Port , Caviar , Dam , Pond , Dock , careers , Employment ,Engineer , Doctor , Caspian , Oman sea ,Persian golf

مرجع شیلاتی و ارتباط نزدیک و مستقیم علمی و تجاری بین کلیه فعالان در صنوف مختلف شیلات و آبزیان ایران و جهان اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران | شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصص , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

آبشار فدامی

آبشار فدامی از زیباترین آبشارهای کشور است. فاصله این آبشارها از مرکز استان فارس 380 کیلومتر است که در منطقه گرم و خشک بخش فرگ داراب و در آخرین نقطه جنوب شرقی فارس در مسیر بندر عباس واقع شده است.

آبشارهای شور و شیرین فدامی در هشت کیلومتری شمال غربی شهر فدامی و در فاصله 135 کیلومتری جنوب شرقی شهر داراب واقع شده است

عرض آبشار شیرین فدامی در گذشته به 800 متر می رسید و عریض ترین آبشار طبیعی ایران محسوب می شد به دلیل خشکسالی و استفاده بی رویه کشاورزان بالادست اکنون به 200 متر رسیده است.

ارتفاع آبشار شیرین بین 12 تا 20 متر و ارتفاع آن از سطح دریا 900 متر است. رودخانه دائمی ایجاد شده ازآبشارهای فدامی حدود دو هزار هکتار از نخیلات پایین دست را آبیاری می کند.

یکی از وی‍ژگیهای آبشار فدامی وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله 20 متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را پدید می آورند.

ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده 10 تا 15 متر است. سرچشمه آبشار شور فدامی در 500 متری آن است و وجود نخلهای خودرو در کنار آبشار شور به زیبایی آن افزوده است

این آبشار یکی از منحصر به فردترین آبشارهای ایران است که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود. آبشار فدامی که یک منطقه بکر و دست نخورده است می تواند به منطقه ویژه ای برای جذب گردشگر در استان فارس تبدیل شود اما این آبشار از داشتن حداقل امکانات برای جذب گردشگر محروم است و اگر کسی بخواهد از این منطقه دیدن کند باید دشواریهای 10 کیلومتر راه خاکی را به جان بخرد.

بخشدار فورگ در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آبشار فدامی یکی از بکرترین آبشارهای ایران است، گفت: این آبشار در هشت کیلومتری منطقه فدامی واقع شده و یکی از منحصربه فردترین آبشارهای جهان و ایران است.

علی برنده نژاد ادامه داد: آبشار فدامی دارای چهار نوع آب شیرین، شور، سرد و گرم است البته در بخش آب شور آب سرد و در بخش آب شیرین آب گرم است.

وی با بیان اینکه این آبشار یکی از دیدنی ترین آبشارهای جهان است، بیان کرد: طی چند سال گذشته اقداماتی برای معرفی این آبشار از سوی سازمان متولی انجام شده و تابلوها و بنرهایی برای شناساندان آن در سطح استان نصب شد.

بخشدار فورگ ادامه داد: این آبشار در ایام نوروز و فصل تابستان شاهد مراجعه تعدادی گردشگر است اما به دلیل اینکه آبشار فدامی از داشتن حداقل امکانات محروم است بازدید از آن به گونه ای که شایسته است انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه می توان این منطقه را به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل کرد، اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده آبشار فدامی راه دسترسی به آن است زیرا گردشگر باید برای بازدید از این منطقه حدود هشت تا 10 کیلومتر راه ناهموار را که فقط با خودرو شاسی بلند امکان تردد وجود دارد، طی کند.

برنده نژاد ادامه داد: با توجه به وجود کوه و دره در مسیر دسترسی به این آبشار گردشگر باید دشواریهایی را متحمل شود از این رو ضروری است اعتباراتی از سوی سازمان میراث فرهنگی برای رفع مشکلات درنظر گرفته شود.

وی گفت: البته طی چند سال اخیر اعتباراتی از سوی این سازمان اختصاص یافته اما این اعتبارات محدود است و جوابگوی رفع مشکلات مربوط به آبشار فدامی نیست.

بخشدار فورگ اظهار داشت: برای رفع مشکلات مربوط به راه دسترسی آبشار فدامی به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز است که این اعتبار می تواند از دو درصد درآمد نفت و گاز تامین شود.

وی گفت: علاوه بر جاده دسترسی این آبشار از داشتن حداقل امکانات از جمله سرویس بهداشتی، رستوران و... نیز محروم است در صورتیکه می توان با ایجاد این امکانات نسبت به جذب گردشگر و درآمدزایی نیز اقدام کرد.

شهردار بخش فدامی نیز در این رابطه گفت: این منطقه یکی از بکرترین مناطق گردشگری است که می توان از تمام ظرفیتهای آن برای جذب گردشگر استفاده کرد.

غلامرضا شکوه افزود: در این راستا مسئولان مربوطه از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان باید نسبت به دائر کردن حداقل امکانات در این منطقه اقدام کند.

وی با انتقاد از راه دسترسی به آبشار فدامی گفت: شهرداری با اعتبار خود طی چند مدت اخیر یک پل در این منطقه نصب کرده اما ایجاد حداقل امکانات از بودجه شهرداری خارج است