روغن ماهي

شیلات , آبزیان , ماهی , میگو , صید , صیادی , مزرعه , پرورش ماهی , صیدگاه , ماهیگیری , دامپزشک , متخصص , رستوران غذاهای دریایی , خدمات کارشناسی , گرمابی , سردآبی , کنسرو تن , زینتی , ماهیان زینتی , بچه ماهی , صدف , مروارید , لارو , کشتی , لنج , قایق , اسکله , موج شکن , اقیانوس , تالاب , دریا , دریاچه , خزر , خلیج فارس , دریای عمان , آبشار , سد , رودخانه , خاویار , ماهیان , بندر , خور , استخدام , کاریابی , بازارچه , دانشگاه , تکثیر و پرورش , تخم چشم زده , امگا 3 , تیلاپیا

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

روغن ماهي

فواید روغن ماهی


روغن ماهی برای بهبود بیماری قلبی بسیارمفید است . روغن ماهی حاوی نوعی چربی بنام چربیهای امگا 3 با خاصیت پائین آوردن تری گلیسیرید خون است . از اینرو توصیه می شود روغن ماهی به رژیم غذایی بیماران قلبی اضافه شود .


برخی از خاصیتهای چربیهای امگا 3 عبارتند از:
رقیق کردن خون : این ویژگی روغن ماهی در درمان لختگی خون به کار می آید . به همین دلیل درمیان اسکیموها که غذای اصلی آنها ماهی است ، بیماری قلب و عروق کمتر دیده می شود.
کاهش سنتز : VLDL:VLDLیکی از انواع کلسترول خون است که مضر می باشد و موجب کاهش تولیدHDL که کلسترول مفید خون است می شود. روغن ماهی در کاهشVLDL مؤثر است .
کاهش چسبندگی پلاکتها : ثابت شده است که روغن ماهی موجب می شودکه پلاکتها کمتر به یکدیگر بچسبند و از تولید لخته های پلاکتی داخل رگها جلوگیری می کند.
تحقیقات نشان داده است که مرگ و میر در میان بیمارانی که از روغن ماهی استفاده می کنند 30 درصد کمتر از کسانی است که آنرا مصرف نمی کنند . همچنین براساس تحقیقات ، مصرف روزانه 28 گرم ماهی ، 40 درصد بیماریهای عروق کرونر راکه به قلب خونرسانی می کنند و 50 درصد سکته های قلبی را کاهش می دهد . از اینرو توصیه می شود برای پیشگیری از وقوع سکته های مجدد پس از یک سکته یا جلوگیری از عوارض عروقی در بیماران دیابتی ، به طور مرتب ماهی یا روغن ماهی مصرف شود.

اما چه نوع ماهی ای مصرف کنیم؟


ماهی های پرچربی مثل قباد، آزاد ، کولی ، سفید ، ساردین ، تون ، کپور و شاه ماهی برای مصرف بهتر است . ماهی ، در صورتیکه 2 تا 3 بار در هفته مصرف شود اثرات بسیار مفیدی را در پی دارد.

روغن ماهی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد


هزاران هزار مطالعه و تحقیقات مختلف بر روی تاثیرات ماهی و یا روغن ماهی بر روی کاهش فاکتورهای ریسک ابتلا به بیماری های قلبی انجام شده است. در بررسی که در ژورنال پزشکی بریتانیا چاپ و منتشر شد، به صورت اکید پیشنهاد شده بود که برای جلوگیری از حملات قلبی به ویژه در افرادی که مبتلا به نارسایی های عروقی هستند، مصرف ماهی و یا روغن ماهی ضرورت دارد. نحوه عملکرد امگا 3 و طرز کار آن در جلوگیری از بیماری های قلبی هنوز مشخص نشده، اما گمان می رود که ماهی با کاهش میزان تری گلیسرید و همینطور فشار خون از لخته شدن خون جلوگیری نموده و ماهیت ضد التهابی به رگ های خونی می بخشند.

آیا روغن ماهی باعث کاهش وزن می شود ؟وزن شما را کاهش می دهد یا افزایش ؟


محققان دانشگاهی در آمریكا به این نتیجه پی بردند كه استفاده از كپسول‌های روغن ماهی، باعث كاهش وزن نمی‌شود.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دكتر «لائورا دفینا» كه یكی از محققان موسسه «كوپر» در «دالاس» در آمریكاست در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این كشور، گفت: پیش از این مشخص شده بود كه استفاده از كپسول‌های حاوی روغن ماهی برای كاهش وزن افرادی كه به چاقی مزمن دچار هستند، موثر است، اما امروزه با توجه به تحقیقات انجام شده ما به این نتیجه پی بردیم كه استفاده از این كپسول‌ها كه بر پایه امگا 3 تهیه شده‌اند، كاهش وزن را در پی ندارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این تحقیق كه در خبرگزاری رویترز منتشر شده است پزشكان این موسسه تحقیقاتی در ادامه به این مطلب پرداختند كه تنها راه كاهش وزن استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب و پیروی از یك برنامه ورزشی متعادل است.
همچنین افرادی كه این دو عامل را به جز استفاده از كپسول‌های حاوی روغن ماهی مورد استفاده قرار داده‌اند، موفق شدند در طول 24هفته دست كم 5 كیلوگرم از وزن خود بكاهند.
با این حال، كارشناسان و محققان پزشكی بر این باورند كه همچنان استفاده از كپسول‌های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند باعث كاهش وزن شود چرا كه این محققان بر این باورند كه استفاده از این اسید چرب باعث كاهش كلسترول شده و فشار خون را نیز كاهش می‌دهد.

اولین مرجع ارتباطی علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران شیلات آبزیان خوراک ماهی میگو تن کنسرو صید صیادی صیدگاه ماهیگیری دامپزشکی کلینیک متخصص رستوران خدمات کارشناس همکاران ماشین آلات گرمابی سردآبی زینتی صدف مروارید لاروکشتی لنج قایق دکترمهندس اسکله موج شکن تالاب دریا دریاچه خزراستخدام کاریابی رودخانه بندر سد اسکله خاویار ماهیان خلیج فارس دریای عمان آبشارFisheries Aquaculture Fishing Feed Shrimp fish Veterinarian Professional services specialisy Hydrothermal Hot water Scroll Cold water Ornamental Oysters Pearls Larva Ship Boat Boats Tuna Port Caviar Dam Pond Dock careers Employment Engineer Caspian Oman sea Persian golf