260ميليارد ريال براي ساخت و بهسازي بندرهاي صيادي كشوراختصاص يافت

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

260ميليارد ريال براي ساخت و بهسازي بندرهاي صيادي كشوراختصاص يافت

چهار‌شنبه ۶ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۳۱ بازدید

30/3/1390

بوشهر- معاون وزيرجهاد كشاورزي و سرپرست سازمان شیلات ايران گفت: امسال 260ميليارد ريال اعتبار براي ساخت و بهسازي 25پروژه بندرصيادي هزينه مي شود

امين الله تقوي دوشنبه در حاشيه آغاز عمليات اجرايي اسكله صيادي جفره در بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: از اين تعداد 18بندر در دست ساخت و مابقي دردست مطالعات است.
وي يادآورشد: پارسال 16بندر صيادي كشور با هدف بهبود كيفيت صيد و صيادي و تسهيل كار و ايمني شناورها بهسازي و آماده سازي شده است.
تقوي با اشاره به محدوديت منابع آبزيان در دريا يادآور شد: هم اينك در تمام استان هاي جنوبي و شمالي كشور زمينه پرورش ماهي در قفس فراهم شده است كه اميدواريم با همكاري خوب بخش خصوصي و فعاليت مراكز تكثير و پرورش اين طرح با موفقيت اجرا شود.
وي اظهار داشت: امروز 90درصد كار ساخت قفس و تكنيك تكثير ماهيان دريايي در كشور بومي شده و همه شرايط از جمله تسهيلات ارزان قيمت براي توسعه پرورش ماهي در قفس فراهم است.
تقوي اضافه كرد: با توجه به اينكه امسال سرفصل فني و اعتباري سازمان شیلات ايران مستقل شده است هيچ محدوديتي در زمينه پرداخت تسهيلات وجود ندارد.
وي يادآور شد: در سالجاري در رديف فني و اعتباري سازمان شیلات ايران 800ميليارد ريال تسهيلات در نظر گرفته شده است و با هماهنگي خوبي كه با بانك كشاورزي داشتيم 500ميليارد ريال از اعتبار اين بانك به عنوان اعتبارات سرمايه اي دراختيار شیلات قرارگرفته و 100ميليارد ريال نيز از منابع سرمايه درگردش براي پشتيباني ميگو در اختيار اين سازمان است.
وي گفت: پارسال از سطح 26هزار هكتار بيش از شش هزار تن ميگوي پرورشي در كشور توليد شد كه با توجه به تسهيلاتي كه امسال در نظر گرفته شده اميدواريم سطح زيرپررورش تا 20درصد افزايش پيدا كند.
تقوي يادآور شد: پارسال 660هزار تن توليد آبزي در كشور داشتيم كه از اين ميزان 413هزار تن مربوط به صيد و صيادي و 250هزار تن مربوط به آبزي پروري بود.
استاندار بوشهر نيز گفت: استان بوشهر از لحاظ اعتبارتملك دارايي ها در كشور مقام پنجم و از لحاظ انجام فعاليت هاي عمراني نيز حايز رتبه برتر است كه اين حاصل تلاش مديران و مسوولان استاني است.
محمد حسين جهانبخش افزود: ساخت اسكله جفره يكي از آرزوهاي ديرينه صيادان اين منطقه بوده و طرح توسعه اين اسكله با هدف افزايش كيفيت صيد اجرا شده است.
وي تصريح كرد: اميدواريم در بعد تفريحي هم بتوانيم در اين اسكله امكاناتي را فراهم كنيم.
جهابخش اضافه كرد: اجراي پروژه بزرگ ملي اسكله صيادي جفره بوشهر با اعتبار اوليه 120ميليارد ريال آغاز و تا200ميليارد ريال نيز افزايش مي يابد.
جهانبخش گفت: ساخت اين اسكله در زمينه تقويت اشتغال پايدار نقش بسرايي دارد و تلاشمان براين است كه كيفيت صيد را با توجه به محدوديت ذخاير بالا ببريم.
نماينده مردم بوشهر، گناوه ديلم در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: ساخت اين پروژه از كارهاي اساسي و زيربنايي در اين استان است كه براي رفاه حال مردم نقش بسزايي دارد.
غلامعلي ميگلي نژاد افزود: اميدواريم كار ساخت ساير بندرهاي استان بوشهر از جمله اسكله هاي بندرهاي ديلم و گناوه، امام حسن، جزيره شمالي بندر ريگ نيز بر اساس تقويم برنامه ريزي شده عملياتي شود

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید