۱۰ پروژه تدبیر و امید در قشم با ارتباط ویدیوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز با حضور و دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۱۰ پروژه تدبیر و امید با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و ارزش ریالی چهار

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز با حضور و دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۱۰ پروژه تدبیر و امید با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و ارزش ریالی چهار

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

۱۰ پروژه تدبیر و امید در قشم با ارتباط ویدیوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  ۰ نظر   ۱۵۵۸ بازدید

۱۰ پروژه تدبیر و امید در قشم با ارتباط ویدیوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد

با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۱۰ پروژه تدبیر و امید با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و ارزش ریالی چهار هزار و ۱۰ میلیارد در جزیره افتتاح شد.

۱۰ پروژه تدبیر و امید در قشم با ارتباط ویدیوکنفرانسی رییس جمهور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز با حضور و دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ۱۰ پروژه تدبیر و امید با اعتبار ارزی ۲۱ میلیون دلار و ارزش ریالی چهار هزار و ۱۰ میلیارد در جزیره افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح این پروژه‌ها اظهار داشت: ۲ طرح صنعتی در حوزه تولید عطر، اودکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی در راستای ایجاد محصولات صادرات محور تحت برندهای جدید جهت حضور در بازارهای منطقه و کمک به ارزآوری کشور به بهره برداری رسید.

علی درویش‌پور افزود: این پروژه‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری ۶۳۰ میلیارد ریالی انجام شده از سوی بخش خصوصی و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: شرکت کارن زیما قشم تولیدکننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی با ظرفیت سالانه ۲۴ تُن عطر و اودکلن و بسته‌بندی ۴۵ تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع، با سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال برای ۱۵ نفر فرصت شغلی به‌صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین شرکت عطر اطلس قشم تولیدکننده انواع عطر و اودکلن با ظرفیت تولید سالانه ۴۵ تُن انواع عطر و اودکلن و با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۳۰ نفر فرصت اشتغال به همراه خواهد داشت.

 

درویش‌پور اضافه کرد: همچنین با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی، فروشگاه «دی یوتی فری» قشم «duty free shop»  واقع در فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این فروشگاه درحوزه برندینگ با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی و مشارکت جامعه تجاری جزیره قشم و با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی به ارزش  100 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: بنا به اعلام شرکت «انسا مروارید قشم» به عنوان سرمایه گذار پروژه تاسیس این فروشگاه با آغاز بکار آن برای ۱۲۰ نفر از نیروهای بومی نیز در جزیره فرصت اشتغال ایجاد می شود.

 

 

درویش‌پور عنوان کرد: با هدف توسعه صنعت گردشگری و افزایش ظرفیت اماکن گردشگری جزیره قشم فاز اول اقامتی هتل سارینا قشم با سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد.

 وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز اول این هتل افزون بر 320 تخت به شمار تخت‌های اماکن اقامتی قشم اضافه شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براساس اعلام مسوولان هتل سارینا قشم میزان اشتغالزایی فاز اول این هتل افزون بر 75 نفر است که در بخش‌های مختلف خانه‌داری و اتاقداری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول کار می‌شوند.

 

درویش‌پور بیان کرد: همچنین  سه شرکت آبزی پروری قشم در حوزه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار و 500 تن ماهی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، هیراد کاوه ساحل قشم و آبزی پروری محک قشم از جمله پروژه‌های شاخص در حوزه پرورش ماهی در دریا هستند که با هدف تکمیل زنجیره آبزی پروری و صنایع شیلاتی، افزایش محصولات صادرات محور و تامین امنیت غذایی کشور، به دست رییس جمهور افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: شرکت آبزیان دشت مروارید قشم، اشتغالزایی برای 31 نفر به همراه دارد و در فاز اول این پروژه چهار قفس هر یک به ظرفیت 125 تن با مجموع ظرفیت 500 تن در سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

درویش‌پور ابراز اشت: شرکت آبزی پروری محک قشم با اشتغالزایی برای 9 نفر و با آماده سازی و تکمیل 7 تانک به ظرفیت هریک 600 متر از دیگر پروژه‌های این بخش است.

وی ادامه داد: شرکت هیراد کاوه ساحل قشم نیز با اشتغالزایی برای 104 نفر در آب‌های ساحلی جنوب قشم، با پایان نصب تجهیزات زیرآبی آماده نصب 20 قفس با ظرفیت هریک 250 تن می‌باشد و پس از انجام این مراحل، با ظرفیت تولید   پنج هزارتن  ماهی درسال فعالیت خواهد داشت.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سه پروژه پرورش میگو هامور طلایی قشم، تعاونی میگو دشت کُنار سیاه و تعاونی دریانوردان با ظرفیت تولید سه هزار و 680 تن میگو در سال نیز افتتاح شدند.

درویش‌پور تصریح کرد: این سه پروژه با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور و دستیابی منطقه آزاد قشم به جایگاه خود در حوزه پرورش میگو دارد.

وی اضافه کرد: شرکت هامور طلایی در زمینی به مساحت 148 هکتار افتتاح شد که  فاز اول این شرکت با 15 استخر پیش از این به بهره‌برداری رسیده بود و در این فاز 6 استخر به استخرهای قبلی اضافه شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: شرکت تعاونی دشت کنار سیاه، در زمینی به مساحت 55 هکتار قرار دارد که تعداد کل استخرهای این پروژه 48 عدد می باشد که در فاز اول 26 استخر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: فاز دوم شرکت دریانوردان قشم در زمینی به مساحت 220 هکتار افتتاح شد که در فاز اول این پروژه 31 استخر به بهره‌برداری رسیده بود و در فاز دوم از 57 استخر بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/88050/ی

دیدگاه خود را بیان کنید