به گفته بهشتیان ؛ محوطه سازی، ساخت تاسیسات زیربنایی،
ساختمان های پشتیبانی و سایبان روی اسکله از برنامه های در نظر گرفته شده برای ادامه ساخت بندر صیادی بندرعباس در سال جاری است.
وی تاکید کرد : برای این کارها در سال جاری از محل اعتبارات در نظر گرفته شده برای احداث پنج بندر صیادی استفاده خواهد شد.
بهشتیان گفت : 16 میلیارد و 800 میلیون ریال به پروژه های احداث بنادر صیادی تعلق دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: موج شکن به طول هزار و 600 متر و اسکله لنج ها و قایق ها به طول 250 متر از ویژگی های این بندرصیادی است.
مدیرکل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران همچنین به لایروبی 280 هزار متر مکعبی در این بندر صیادی اشاره کرد.
وی یادآور شد: بر اساس طرح پیمانکار محوطه سازی به وسعت 10 هزار متر مربع و ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی در محوطه ای به وسعت 250 متر مربع انجام خواهد شد.
بهشتیان با تاکید بر اینکه بندر صیادی بندرعباس یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود ، تصریح کرد: این بندر صیادی ظرفیت تخلیه پنج هزار و 500 تن صید را دارد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران یادآور شد: همچون سایر پروژه های در دست انجام در بنادر صیادی، ساخت بندر صیادی بندرعباس نیز مطابق با طرح جامع بنادر صیادی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نیمه نخست سال آینده شاهد اتمام طرح ساخت بندر صیادی بندر عباس پس از گذشت 15 سال باشیم.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه مدیریت و بهره بردای از بندر صیادی بندر عباس نیز پس از اتمام پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود، تاکید کرد: بندرصیادی بندرعباس قابلیت اجرای پروژه ای گردشگری را هم خواهد داشت.
ساخت بندرصیادی بندرعباس که از سال 79 آغاز شده ، قرار بود سال 87 به اتمام رسد که به دلیل وجود برخی مشکلات و تخصیص نیافتن بموقع اعتبارات تحقق نیافت
منبع : واحد مرکزی خبر