چابهار دروازه توسعه کشور /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

چابهار دروازه توسعه کشور /گ

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۴ بازدید

چابهار دروازه توسعه کشور
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه از طریق چابهار به طور طبیعی امنیت را در مرزهای آبی و حتی خاکی جنوب شرق کشور بهبود و ارتقا می‌بخشد.
زهرا اربابی با بیان اینکه چابهار یکی از 14 منطقه راهبردی جهان است، اظهار کرد: باید با گسترش زیرساخت‌ها و فراهم کردن رشد توسعه اقتصادی و مبادلات تجاری بویژه با کشورهای همسایه، زمینه هرگونه تهدید خارجی را در آن سوی مرزها بی‌اثر و خنثی کنیم.
وی تصریح کرد: چابهار و به ویژه منطقه آزاد تجاری - صنعتی آن به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های منحصربه‌فرد و استراتژیک باید به نماد توسعه، پیشرفت، آبادانی و رفاه ایران اسلامی در منطقه و حتی جهان تبدیل شود.
به گفته اربابی، چابهار دروازه و کلید توسعه کشور است و برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌آهن، جاده، بنادر و پتروشیمی باید برنامه‌های مدون، اجرایی و زمان‌دار تعیین و اجرا شود.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه اشتغال و ایجاد طرح‌های شیلات و سرمایه‌گذاری در این بخش دارد و به هر میزان سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، می‌توان بهره‌برداری کرد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های بازرگانی مبتنی به ظرفیت‌های موجود در بنادر ایران، علاوه بر اجرای راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای مناطق و پسکرانه‌ای متصل به این بنادر از نقش و جایگاه ارزنده‌ای برخوردار خواهد بود
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید