تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر شدند

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر شدند

شنبه ۹ دی ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

تالاب‌های آستارا میزبان پرندگان مهاجر شدند
صدها قطعه انواع پرنده مهاجر با فرود در تالاب‌های شهرستان آستارا زمستان‌گذرانی خود را آغاز کردند
اکبری‌پور، مدیر حفاظت محیط زیست آستارا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اعلام این خبر گفت: هوای سرد و آغاز بارش‌ها در مناطق سردسیر اروپا و سیبری سبب شد تا پرندگان کمیاب و تحت حفاظت، مهاجرت خود را به مناطق شمالی کشور از جمله تالاب‌های گیلان آغاز کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد کثیری از انواع مرغابی‌سانان در تالاب‌های استیل عباس‌آباد، آق و آبگیر شیلات شهرستان آستارا فرود آمده‌اند.
اکبری‌پور اظهار کرد: در میان پرندگان بالغ بر50 قطعه قوی گنگ و فریادکش، 20 قطعه پلیکان، انواع مرغابی، غاز، کاکایی، حواصیل، انواع کشین، چنگر، درنا، خودکا و غیره مشاهده می‌شود.
وی افزود: از نخستین ساعات ورود این پرندگان، مأموران و محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست با همه امکانات در حال مراقبت از آنها هستند.
مدیر حفاظت محیط زیست آستارا در بخشی از سخنان خود خطاب به سودجویان و فرصت‌طلبان تصریح کرد: با هر گونه اقدام به شکار در مناطق یاد شده و دیگر مناطق تحت حفاظت این اداره به شدت برخورد می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته به دلیل حفاظت مناسب از این میهمانان که با همکاری دوشادوش شهروندان تحقق یافت، پرندگان مهاجر تا نخستین روزهای بهار تالاب‌های شهرستان را ترک نکرده بودند.
به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی و بندر آستارا با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و خدادادی از قبیل، دریا، تالاب، جنگل و کوهستان زیستگاه مناسبی برای حیوانات و پرندگان وحشی به شمار می‌رود

دیدگاه خود را بیان کنید