کشاورزان به داد دریاچه ارومیه برسند

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

کشاورزان به داد دریاچه ارومیه برسند

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۳۴ بازدید

کشاورزان به داد دریاچه ارومیه برسند
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پسروی آب دریاچه ارومیه، بر ضرورت استفاده از آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی تاکید کرد
خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سید اسماعیل حسینی در همایش دهیاران شهرستان اسکو اظهار کرد: کشاورزان باید با اولویت قرار دادن پروژه‌های آبیاری تحت فشار و استفاده از تسهیلات کشاورزی در این رابطه اقدام کرده و جلوی هدر رفت آب در مسیر مزارع کشاورزی به خصوص اراضی حاشیه دریاچه ارومیه را بگیرند.
وی همچنین از انجام اقدامات لازم جهت صدور مجوز برای پرورش ماهی در روستاهای استان خبر داد و گفت: مقرر شده برای پرورش ماهی قزل‌آلا، اداره امور شیلات و امور آب استان پروانه لازم را جهت استفاده از آب خروجی کشاورزی صادر کرده و به این امر اختصاص دهد.
حسینی از پرداخت تسهیلات برای خرید خودروهای حمل و نقل روستایی نیز خبر داد و گفت: در جهت رفاه حال روستائیان و انجام امور مربوط به حمل و نقل روستایی اعتباری حدود 250 میلیون ریال برای خرید هر خودرو جمعی به متقاضیان اختصاص یافته است.
فرماندار اسکو هم در این همایش از تملک و واگذاری زمین به روستائیان در جهت توسعه محدوده روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: به این منظور بیش از 100 هکتار زمین از منابع طبیعی شهرستان اسکو تملک شده و به متقاضیان در روستاها واگذار خواهد شد.
آثری همچنین خواستار افزایش دستگاه‌ها و خودروهای سبک و سنگین راه و شهرسازی در سه محور اسکو شد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن اکثر راه‌های روستایی این شهرستان به خصوص در محور دهستان سهند، گنبرف و همچنین جزیره اسلامی لازم است این امکانات تامین شده و در مواقع لزوم به کار گرفته شود.
وی به اجرای طرح هادی در 8 روستای این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال طرح هادی در 8 روستای این شهرستان در حال انجام است که با اتمام این طرح‌ها، تعداد روستاهای برخوردار از مزایای طرح هادی به 25 روستا خواهد رسید که معادل 55 درصد روستاهای شهرستان اسکو است

دیدگاه خود را بیان کنید