شایعه سازی برای ادامه تخریب بشار

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

شایعه سازی برای ادامه تخریب بشار

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۲۶ بازدید

شایعه سازی برای ادامه تخریب بشار
خبرنگار مهر، در پی تعطیلی کارخانه های تولید شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار که در طول 20سال گذشته خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و اکولوژی این رودخانه وارد آورده بودند، برخی از سودجویان اقدام به پخش شایعاتی برای عقب نشینی مسئولین استانی از این تصمیم و افزایش قیمت شن و ماسه کردند.
این افراد با فضاسازی در مجامع مختلف اینگونه القا می کردند که شن و ماسه نایاب شده و قیمت آن بسیار افزایش یافته و حتی عنوان می کنند که شن و ماسه را از شهرهای همجوار وارد می کنند.
شایعه سازان از این طریق به دنبال ایجاد جو روانی در جامعه برای راه اندازی مجدد این کارخانه ها در کنار رود بشار و ادامه تخریب محیط زیست این استان بودند.
این در حالی است که هم اکنون شش واحد تولید شن و ماسه کوهی در شهرستان بویراحمد و دنا در حال فعالیت هستند.
با این حال استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این موضوع به خوبی از حقوق عمومی دفاع کرده است، در خصوص این شایعات گفت: با تعطیلی واحدهای شن و ماسه،‌ از انفال که متعلق به همه مردم است دفاع کردم و به درمان رودخانه بشار، جلوگیری از تخریب محیط زیست پرداختم و با وجود سختی های بسیار در این مسیر، ‌پشیمان نیستم
سید حسین صابری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این واحد های تولید شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار موجب از بین رفتن اکولوژی این رودخانه و از بین رفتن آبزیان و درختان و درختچه های حاشیه رودبشار شده بودند.
وی اضافه کرد: این واحدها همچنین موجب وارد آوردن خسارت به مزارع پرورش ماهی و باغات اطراف نیز شده بودند.
صابری تولید گرد و غبار و آلودگی محیط زیست انسانی را از دیگر تبعات این واحدها عنوان کرد و بیان داشت: در این زمینه تنها قانون را اجرا کردم و و از اجرای قانون عقب نشینی نخواهم کرد.
وی با بیان اینکه در سالهای قبل برخی از این واحدهای تولید شن و ماسه خود به دلیل مشکلات تعطیل شده بودند، اظهار داشت: شایعه سازان تعطیلی این واحدها را نیز به حساب استاندار گذاشتند.
صابری عنوان کرد: این افراد همچنین با سوء استفاده اقدام به گران کردن نرخ شن و ماسه کردند که اقدامات لازم برای برخورد با متخلفین انجام شده است.
استاندار در خصوص شایعه خرید شن و ماسه از شهرستان نورآباد ممسنی گفت: این نیز یکی از حرفهای شایعه سازان بود که با بررسی های کارشناسان کذب بودن آن مشخص شد
وی توضیح داد: دو کامیون یاسوجی در یکی از واحدهای تولید شن و ماسه نورآباد مشغول به کار هستند و اینها برای اینکه عصر خالی به یاسوج باز نگردند، هنگام بازگشت با خودشان شن و ماسه حمل می کنند.
صابری همچنین از برخی متولیان واحدهای تولید شن و ماسه که اقدام به جابجایی واحدهای خود از حاشیه رودخانه بشار کردند، تقدیر کرد.
فعالیت شش کارخانه تولید شن و ماسه کوهی
استاندار از فعالیت شش کارخانه تولید شن و ماسه کوهی در شهرستان بویراحمد و دنا خبر داد و اظهار داشت: این واحدها در مناطق سپیدار، کارخانه سیمان دشت روم، "دلی اولاد علی مومن"، دارشاهی و سادات محمودی و سی سخت مشغول به کار هستند.
وی گفت: دو کارخانه تولید شن و ماسه نیز طی به زودی به بهره برداری می رسند و به خط تولید افزوده می شوند.
صابری یادآور شد: 10 واحد ولید شن و ماسه کوهی از سوی سرمایه گذاران در دست احداث هستند و یک واحد تولیدی هم هفته آینده کلنگ زنی می شود.
وی از صدور هفت مجوز ایجاد کارخانه تولید شن و ماسه کوهی در بویراحمد و دنا خبر داد و گفت: مجوز ایجاد واحدهای تولید شن و ماسه کوهی در کمترین زمان ممکن صادر می شود

دیدگاه خود را بیان کنید