بندر صيادي آبادان لنگر انداخته است

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

بندر صيادي آبادان لنگر انداخته است

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۶ بازدید

بندر صيادي آبادان لنگر انداخته است
اقتصاد ایران آنلاین: انجام نشدن به موقع تعهدات توسط وزارت‌خانه‌ها، به ويژه وزارت نفت و شيلات در بخش شهري آبادان سبب شده تا نه تنها مهري از ماندگاري مصوبات باقي نماند بلكه نازيبا ماندن چهره شهر و بيكاري كه در اثر عدم تحقق وعده‌ها روي خوشي به مردم نشان نمي‌دهد، همچنان بر بلنداي اين شهر خودنمايي كند. عدم اجراي مصوبه ساخت بندر صيادي آبادان، آن هم در شهري كه بيش از ۶۰ درصد از مردم آن از طريق صيادي ارتزاق مي‌كنند.

به‌رغم حضور مسئولان كشوري استاني و محلي در زمان شروع به كار آن يعني درست در سي‌امين سالگرد، پيروزي غرورآفرين عمليات شكست حصر آبادان به واقع نوعي دهن‌كجي و بي‌توجهي به مطالبات بحق مردم اين شهر به شمار مي‌رود. گذشت ۳ سال از مصوبه‌اي كه مسئولان شيلات براي ساخت آن مدت زمان ۳۶ ماه را پيش‌بيني و اعلام كرده بودند و اكنون فقط در حد يك زمين فنس‌كشي شده با انجام كمترين فعاليت به معناي واقعي كار باقي مانده به عنوان مسئله‌اي تامل برانگيز و چالشي براي مردم و مسئولان آبادان در آمده است كه توجه و نگاه ويژه مسئولان امر و در راس آن رئيس‌جمهور را به عنوان نفر اول اجرايي كشور مي‌طلبد.


تعهد ۱۲۹ ميليارد ريالي شيلات در ساخت بندر صيادي آبادان

مديركل شيلات خوزستان گفت: سازمان شيلات ايران متعهد شده است تا با هزينه كرد ۱۲۹ ميليارد ريال اعتبار و ظرف مدت ۳۶ ماه اين طرح را به بهره‌برداري برساند. مغينمي از تامين زيرساخت‌هاي لازم براي پهلوگيري شناورهاي صيادي به‌ منظور تخليه صيد، بارگيري، تداركات و توقف ايمن در اروندرود به‌عنوان اهداف اصلي ساخت اين بندر صيادي در محدوده شهر آبادان نام برد. وي با بيان اينكه طرح مذكور در زميني به مساحت ۲ هكتار و طي ۳ مرحله احداث مي‌شود، افزود: در مرحله نخست۱۹ اسكله تخليه صيد براي شناورها، در مرحله دوم نيز ساخت توقفگاه با ۳۷ پست اسكله براي شناورها و درمرحله سوم اين طرح نيز تاسيسات پشتيباني بندر شامل بازار حراج ماهي، سرويس عمومي و نمازخانه احداث مي‌شود. به گفته وي بهره‌برداري از اين طرح بر افزايش جاذبه‌هاي گردشگري و اشتغال منطقه نيز تاثير مستقيم و بسزايي دارد.


سازمان شيلات ايران به تعهدات خود عمل كند

معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان از سازمان شيلات ايران خواست تا به تعهد خود در قبال تامين و پرداخت اعتبار ساخت بندر صيادي آبادان عمل كند. بهرام ايلخاص زاده با ابراز تاسف و گلايه از مسكوت ماندن اين پروژه گفت: اجراي اين پروژه نقش اساسي در رونق شهري، كاهش مشكلات صيادان و كاهش نرخ بيكاري در منطقه دارد. وي افزود: صيادان منطقه براي انجام بهتر كارهايشان نياز به داشتن امكانات مناسب همچون برخورداري از بندر صيادي دارند. وي اظهار داشت: هر چند كه انتشار خبر ساخت بندر صيادي در آبادان بارقه‌اي از اميد را در دل صيادان منطقه روشن كرد اما توقف آن در همان آغاز كار، موجب بروز حس بي‌اعتماد آنان نسبت به مسئولان شده است. وي از مسئولان ذي‌ربط به ويژه سازمان شيلات ايران خواست تا هر چه سريع‌تردرخصوص تامين اعتبار چاره انديشي كنند.


اعتباري دريافت نكرده‌ايم/ پيشرفتي در كار حاصل نشده است

رئيس اداره شيلات آبادان با اشاره به اينكه طرح ياد شده از تعهدات سازمان شيلات كشور است گفت: تاكنون اعتبار مورد نياز براي اجراي اين پروژه تامين و پرداخت نشده است و تا زماني كه اعتباري پرداخت نشود، انجام و ادامه كارميسر نخواهد شد. هلالات افزود: به‌رغم كارهاي انجام شده هنوز به پيشرفت مورد نظر در كارساخت بندر صيادي نرسيده‌ايم. وي از تجهيز كارگاه، اجراي فونداسيون ساختمان اداري، دريافت اشتراكات برق و آب، جابه‌جايي رشته‌ سيم‌هاي برق مزاحم، فنس‌كشي محوطه، هيدروگرافي و ني زني به‌عنوان كارهاي صورت گرفته نام برد و افزود: نبود اعتبار سبب كندي كار ساخت بندر صيادي آبادان شده است. وي با اشاره به پيگيري موضوع از طريق شيلات كشور ابراز اميدواري كرد تا با پرداخت اعتبارات تعهد شده از سوي شيلات كشور هر چه سريع‌تر كار ساخت بندر صيادي آبادان ادامه يافته و به اتمام برسد

دیدگاه خود را بیان کنید