مهاجرت هزاران گراز دریایی در جستجوی یخ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

مهاجرت هزاران گراز دریایی در جستجوی یخ

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۷ بازدید

مهاجرت هزاران گراز دریایی در جستجوی یخ
(ایسنا)، این گرازهای دریایی از اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی (2013) شروع به مهاجرت به سواحل کرده‌اند
10 هزار گراز دریایی که موفق به یافتن یخ در آب‌های کم‌عمق اقیانوس منجمد شمالی نشده‌اند به ناچار به سواحل شمال غربی آلاسکا مهاجرت کرده‌اند
به دنبال هجوم این گرازهای دریایی به ساحل، اداره شیلات و حیات وحش ایالات متحده آمریکا که مسئول کنترل گرازهای دریایی است به سرعت اقداماتی را برای حفاظت از این جانوران به کار بسته و کارمندان آن با همکاری روستائیان، مردم و هواپیماها را در فاصله ایمن از گرازهای دریایی نگه می‌دارند.
گرازهای دریایی جوان‌تر معمولا در معرض خطر حمله خرس‌های قطبی، شکارچیان و هواپیماهای هستند که در ارتفاعات اندک پرواز می‌کنند. به دنبال وقوع پدیده ذوب شدن یخ‌ها و گرم شدن هوا در ماه سپتامبر 2009 میلادی،‌ اجساد 130 گزار دریایی در سواحل آلاسکا پیدا شد.
گرازهای دریایی در تجمع‌های وسیع برای نخستین بار در آمریکا و در سواحل دریایی در سال 2007 میلادی مشاهده شدند. آنها همچنین در سال‌های 2009 و 2011 میلادی دوباره به سواحل برگشتند.
محققان پیش‌بینی می‌کنند که حدود 30 هزار گراز دریایی خود را به سواحل «پوینت لی» برسانند. در سال 2008 میلادی و نیز سال گذشته میلادی (2012) وجود یخ‌های باقی‌مانده باعث شد که گرازهای دریایی دور از سواحل بمانند

دیدگاه خود را بیان کنید