وضعیت نامناسب درآمدی صیادان

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

وضعیت نامناسب درآمدی صیادان

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۵ بازدید

وضعیت نامناسب درآمدی صیادان
خبرنگار مهر، محمد آزادی صبح دوشنبه در جشن شروع فصل صید ماهیان استخوانی در بندرگز افزود: درصدد رسیدن به راهکارهایی برای افزایش در آمد صیادان هستیم که تعدیل صیادان پره، چند منظوره کردن جایگاههای صید وصیادی درزمان فصل غیرصید، ایجاد مکانهای تفریحی وهمچنین اسکان مسافرین وتوریستها که باعث ایجاد اشتغال پایدار در طول سال وافزایش درآمد برای صیادان استان می شود.

صید غیرمجاز معضل جامعه صیادی

آزادی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی جامعه صیادی صیدغیر مجاز است که مبارزه با این متخلفین نه تنها وظیفه شیلات و یگان حفاظت از منابع آبزیان است بلکه وظیفه همگانی است که بهترین راه حل فرهنگ سازی است که نیاز به زمان و سرمایه و همکاری جامعه صیادان دارد.

وي اظهار اميدواري كرد با عزم همگاني، كار و تلاش و حمايت همه جانبه دستگاه هاي اجرايي تمامي موانع را از سرراه صیادان منطقه برداشته شود.

فعالیت 1400 صیاد در گلستان

محسن یحیایی معاون صید و صیادی اداره کل شیلات گلستان در این مراسم گفت: فصل صید از تاریخ 20 مهر ماه سال 92 آغاز می شود و در 15 فروردین سال آتی خاتمه می یابد و تعداد 1420در قالب 21 تعاونی صیادی اقدام به صید ماهیان استخوانی می نمایند که حاصل صید این صیادان نه تنها در بازارهای استان بلکه استانهای همجوار و حتی تهران قابل مشاهده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 10 دوره آموزشی و 11 دوره ترویجی در جهت حمایت از جامعه صیادان استان برگزار شده است، گفت: همچنین 5 دوره بازدید از مراکز باز سازی ذخائر استان برای صیادان برگزار شده است.

کاهش درآمد صیادان

در ادامه این مراسم امانگلدی توماج رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادان پره استان گلستان به شرح مشکلات خود در این حوزه پرداخت وبه مواردی از قبیل کاهش سطح درآمدی صیادان ، بالا بودن هزینه ها ی تعمییر و استهلاک آلات وادوات صید، مشکلا ت بیمه ای صیادان وصید غیر مجاز اشاره نمود و از مسئولین خواستار پیگیری و راهنمایی گردید.

مدیر کل شیلات گلستان در این مراسم گفت: بازسازی ذخائر را جدی گرفتیم و نگاه گونه ای به استان داشتیم از آنجائیکه که گونه کپور شاخص ترین گونه استان است بیشترین تکثیر را به این گونه اختصاص قرار دادیم، تولید گونه سفید را از سال گذشته شروع کردیم و سعی بر این داریم تولید ،تکثیر و پرورش این گونه در خود استان صورت گیرد.

علی اکبر پاسندی در ادامه اذعان داشت: یکی از وظائف عمده شیلات کاشت و داشت از منابع در یایی است و یگان حفاظت شیلات تمام سعی خودش را دارد و امید واریم امسال با رعایت مسائل قانونی و بدون تنش های اجتماعی از ورود جمعیتی بدون هدف بداخل دریا پیشگیری کنیم .وتمام تلاش ما این است که زندگی و معیشت صیادان رونق بگیرد.

حجت الاسلام سید مصطفی محمدی امام جمعه بندرگز نیز گفت: همه عالم برای انسان آفریده شده و خدا در قرآن فرمود از طیبات بخورید .ویکی از این طیبات آبزیان و ماهی هستند و امیدواریم که امسال فصل صید خوبی داشته باشیم.

فرماندار بندرگز در این مراسم گفت: صید و صیادی درشهرستان بندرگز قدمت دیرینه و تاریخچه ای چند صد ساله دارد.

بابائی در ادامه با اشاره به مشکلات مرزی صیادان گلستانی در منطقه میانکاله اظهار امیدواری کرد که با رایزنی مسئولان عالی استانهای گلستان و مازندران بتوان مرز جغرافیایی مشخصی تعیین کرد

دیدگاه خود را بیان کنید