حل مشکلات بندر دیلم به عنوان نقطه کمتر برخوردار در اولویت برنامه‌های استانداری بوشهر است /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

حل مشکلات بندر دیلم به عنوان نقطه کمتر برخوردار در اولویت برنامه‌های استانداری بوشهر است /گ

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۳ بازدید

حل مشکلات بندر دیلم به عنوان نقطه کمتر برخوردار در اولویت برنامه‌های استانداری بوشهر است
خبرنگار مهر، فریدون حسنوند، یکشنبه شب در بررسی مسائل و مشکلات شهرستان دیلم ، با اشاره به اینکه دیلم از مناطق مهم بندری در اقتصاد استان و کشور برشمرد و گفت: این بندر جایگاه مهمی در تجارت برخوردار است بگونه‌ای که دروازه تجارت مناطق جنوبی استان بوشهر تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان دیلم در لحاظ زیر ساخت‌های شهری باید به آن توجه ویژه شود اظهار کرد: شهرستان دیلم دارای قابلیت مهم اقتصادی و گردشگری است به گونه‌ای که سالانه این شهرستان محل تردد میلیون‌ها گردشگر از سایر نقاط کشور است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان دیلم با سه استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان هم‌مرز است، تصریح کرد: این شهرستان محل گذر گردشگران گوناگون در حوزه تجارت و طبیعت است که حضور بیش از 2 میلیون گردشگر در ایام تعطیلات نوروز گواه این ادعاست.
استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های شهری دیلم گفت: زیرساخت دیلم هنوز روستایی است و باید با سرمایه‌گذاری در عمران شهری چهره این شهر را تغییر داد چراکه چهره این شهر زیبنده دیلم نیست.
حسنوند با تاکید بر پرهیز از شعار و تحقق در عمل تصریح کرد: دوران شعاردادن به سرآمده است و امروز باید در عمل آن وعده‌ها و خواسته‌های مردم تحقق ببخشیم تا آن‌چه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و مردم است محقق شود.
استاندار بوشهر تاکید کرد: به دور از بازیهای سیاسی و جناحی باید با برنامه و طرح کارها را به پیش برد تا مردم به سهولت از طرح‌های اجراء شده بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکه دیلم نماد تجارت و بازرگانی در جنوب استان بوشهر است تصریح کرد:بسیاری از مردم خوزستان برای تجارت و خرید لوازم اجناس خارجی به این شهرستان سفر می‌کنند که نشان دهنده جایگاه دیلم در حوزه تجارت خارجی است.
استاندار بوشهر شیلات را از دیگر محورهای توسعه شهرستان دیلم برشمرد و خاطرنشان کرد: ساحل زیبای دیلم بر منطقه اثر مطلوبی گذاشته است به‌طوری‌که بخشی ازاین ساحل به پرورش میگو اختصاص دارد.
حسنوند بر معرفی توانمندهای گردشگری و تجارت دیلم تاکید کرد و گفت: دیلم زمینه‌های مناسب و مهمی برای سرمایه‌گذاری در دو بخش تجارت و گردشگری دارد که باید به سرمایه‌گذاران در سایر نقاط معرفی شود.
وی بر تعامل و همگرایی مسئولان برای حل مشکلات منطقه تاکید کرد: مسئولان هر بخش باید با وحدت و اتحاد بیشتر مشکلات شهرستان دیلم را برطرف کنند تا اثری از خدمات مسئولان در دیلم برجای گذاشته شود.
استاندار بوشهربا بیان اینکه وضعیت ظاهری شهری دیلم زیبنده منطقه تجاری، اقتصادی و گردشگری دیلم نیست خاطرنشان کرد: باید برای حل مشکلات دیلم ضمن برنامه‌ریزی مناسب اولویت‌بندی شود.
حسنوند با اشاره به اینکه امسال وضعیت تخصیص اعتبارات نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر است افزود: در 8 ماه گذشته 32 درصد اعتبارات تملک دارایی تخصیص یافته است که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
وی بر تشکیل کارگروه صنعت، معدن ، تجارت و کشاورزی در مرکز استان بوشهر ویژه دیلم تاکید کرد و گفت: طرح تبدیل دیلم به منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار دارد و امسال برای طرح مطالعه آن 2 میلیارد ریال مصوب و تخصیص می‌یابد.
استاندار بوشهر بر پیگیری تامین درآمد ارزش افزوده آلایندگی شرکت‌های نفتی تاکید کرد و گفت: پیگیری اجرایی شدن قانون دریافت ارزش افزوده آلایندگی شرکت‌های نفتی یک ضرورت است چراکه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری‌ها از این محل تامین می‌شود.
حسنوند در این نشست ضمن تخصیص 50 میلیارد ریال به دیلم از مسئولان خواست این اعتبار در اسرع وقت از خزانه دریافت و در جهت تکمیل و اجرای طرح‌های مورد نظر استفاده کنند.
وی افزود: این اعتبار ضمن اینکه بخشی از آن صرف خرید دستگاه رادیولوژی بیمارستان دیلم می‌شود، بخش دیگری در حوزه‌های ورزشی، آبرسانی، عمران شهری، طرح هادی روستاها، سایت پرورش میگو بویرات، مخزن ذخیره آب و برقرسانی هزینه می‌شود.
تخصیص 113 میلیارد تومانی اعتبارات مصوب استان بوشهر
معاون برنامه‌ریزی استانداربو شهر گفت: در 8 ماه گذشته 113 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب استان بوشهر تخصیص یافته است
رضا عوض‌پور افزود: امسال شرائط بودجه‌ای نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد به گونه‌ای که در 8 ماه گذشته 32 درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات به مناطق کمتر توسعه یافته افزایش یافته است گفت: اعتبارات تخصیصی مناطق کمتر توسعه یافته بیش از متوسط استانی است که نشان ازبرطرف شدن مشکلات این مناطق است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه در 8 ماه گذشته 113 میلیارد تومان تخصیص یافته است گفت: اعتبارات تخصیصی با هدایت در جهت هدفمندکردن طرح‌ها تزریق می‌شود.
عوض‌پور، از تخصیص اعتبارات برای طرح مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی دیلم خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان دیلم از ویژگی‌های مهم تجاری و اقتصادی برخوردار است تبدیل این منطقه به منطقه ویژه اقتصادی انرژی یک ضرورت است که می‌تواند بسیاری ازقابلیت‌های این بندر را شکوفا کند.
وی با بیان اینکه بندر دیلم در عرصه‌های مهم تجارت، گردشگری ، اقتصادی و مبادلات تجاری نقش مهمی دارد گفت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی دیلم می‌تواند تحول مهم اقتصادی دراین منطقه داشته باشد.
افزایش 35 درصدی تولید میگوی پرورشی در دیلم
فرماندار دیلم گفت: تولید میگو امسال در دیلم 35 درصد افزایش یافت و به 963 تن رسید.
اسماعیل کاظمی، با بیان اینکه این شهرستان با 35 هزار نفر جمعیت از نقاط محروم و کم برخورداراستان بوشهر است اظهار کرد: شهرستان دیلم از قابلیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری دارد که با رسیدگی به زیرساخت‌های آن می‌تواند رشد و شکوفایی این بندر رافراهم کند.
فرماندار دیلم ،با اشاره به اینکه این شهرستان که ازظرفیت‌های نفتی برخوردار است تصریح کرد: شهرداری‌های این شهرستان با داشتن درآمد اندک جوابگوی طرح‌های عمران شهری نیستند که با توجه به قانون درآمد آلایندگی شرکت‌های نفتی سالانه بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداریها از این محل محقق نمی‌شود.
کاظمی از تخصیص 32 درصدی اعتبارات دیلم خبرداد و گفت: این شهرستان که بیش از 17 سال از شهرستان شدن آن می‌گذرد هنوز 10 اداره در شهرستان دیلم فاقد ساختمان هستند.
وی پایین بودن اعتبارات عمرانی را مانع اجرایی شدن برخی از طرح‌های مهم دانست و گفت: سال گذشته در بخش بهداشت و درمان کمترین اعتبار به این بخش تخصیص یافت که سبب بروز برخی از مشکلات برای مردم شد.
فرماندار دیلم با اشاره به اینکه طرح‌های بهداشت و درمان در اولویت برنامه‌های شهرستان دیلم قرار دارد تصریح کرد:در حوزه تجهیزات بیمارستان دیلم با کمبود اعتبار روبه‌رو هستیم و لازم است رادیولوژی این مرکز درمانی تعویض و به دستگاه مدرن و پیشرفته تجهیز شود.
کاظمی توجه به مبلمان شهری را از دیگر اولویت‌های شهرستان دیلم برشمرد و گفت: این شهرستان دارای 2 شهر دیلم و امام حسن دارد که زیرساخت‌های این دوشهر زیبنده شهرستان دیلم نیست و لازم است اعتبارات شهرداری‌ها افزایش یابد.
وی تکمیل سالن‌های ورزشی ، استخر سرپوشیده ، سالن پلاتو ارشاد و فرهنگ اسلامی، و جانمایی زمین برای ساخت مرکز امداد و نجات هلال احمر ازالویت‌های شهرستان دیلم برشمرد.
فرماندار دیلم با بیان اینکه امسال تولید میگوپرورشی در دیلم 35 درصد افزایش یافته است گفت: اکنون تولید میگو در بویرات دیلم به 963 تن رسیده است

دیدگاه خود را بیان کنید