عدم پرداخت صورت وضعیتهای لایروبی رودخانه کارون به زیان منطقه است /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

عدم پرداخت صورت وضعیتهای لایروبی رودخانه کارون به زیان منطقه است /گ

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۲ بازدید

عدم پرداخت صورت وضعیتهای لایروبی رودخانه کارون به زیان منطقه است
بولتن نیوز، پور منصور مدیر عامل شرکت ایل راه جنوب در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز، در ادامه گفت: قرارداد لایبروی رودخانه کارون حدود 20 میلیارد تومان بود که قرار بود در عرض دو سال انجام شود. از ابتدا مهرماه سال 1391 عملیات اجرایی را با بیش از 40 دستگاه ماشین الات و حدود170نفر پرسنل شروع کردیم.
پور منصور افزود: قرار بود در هر ماه چیزی حدود 800 تا یک میلیارد تومان بابت اعتبارات جذب بشود که متاسفانه سال گذشته پیش پرداخت قسط اول را پرداخت کردند و دیگر پولی پرداخت نشد. یعنی از سال گذشته تا مرداد ماه سال 1392 فعالیت را با سرمایه شخصی و استقراض از بانک ها و به امید اینکه که حق مسلم ما پرداخت شود ادامه دادیم

مدیر عامل شرکت ایل راه جنوب ادامه داد: مشکل اینجاست که این پروَژه منافع عمومی را تامین می کند و قرار است یک هزینه جزئی در خوزستان انجام شود ولی هزینه های آن تامین نمی شود . این کار در واقع باعث توجیه ناپذیری طرح می شود و به خاطر تغییراتی که بوجود آمده بیکاری تعداد زیادی از بچه هایی که همه بومیان این منطقه هستند را در ادامه کار شاهد بودیم. طرح هم اگر وقتی عملیاتی نشود به اهدافش دست پیدا نمی کند.
وی گفت: مشکل من به عنوان مدیر این شرکت این است که چطور در خوزستانی که منابع مالی کل کشور را دارد تامین می کند نفت گاز پتروشیمی شیلات کشاورزی سدها و همه اینجا هستند اینگون مشکلات وجود دارد که با پول کمی قابل حل است. چرا برای رودخانه کارون که تنها رودخانه قابل کشتیرانی در این مملکت است 20 میلیارد توان پول نمی توانند تامین کنند. ای کاش با همه یکسان رفتار می شد.
پور منصور ادامه داد: امسال هم قول به به ما داده اند که تا مرداد ماه کاری بکنند و ما فعالیت کردیم اما کفگیر به ته دیگ خورده و دو سه ماهی نیروها و ماشین آلات کار نکردند. بعد از آن قول دادند که پرداخت هایی انجام می شود و یکی دو تا پردخت جزئی مروبط به کارکرد آبان و اذر و دی سال گذشته انجام شد. ما مجددا بنا به همان قول وعده ها شروع به کار کردیم ولی فعلا خبری از پردخت پول نیست و مشخص نیست که طرح برابر برنامه به پایان برسد و یا اصلا امکان ادامه کار وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه، لایروی رودخانه قطعا تاثیر زیادی روی محیط زیست منطقه دارد افزود: از لحاظ مسائل اجتمای و فرهنگی هم به هر حال لایروبی کارون منجر به سالم سازی فضای شهری می شود و از لحاظ زیست محیطی هم تاثیرات بسیاری دارد که باید از سوی کارشناسان مربوطه بررسی شود.
مدیر عامل شرکت ایل راه جنوب افزود: لایریوبی رودخانه کارون تاثیر بسیاری در هدایت آب هایی که در فصل بارنگی و سیلاب های فصلی جاری می شوند دارد و می تواند به راحتی از جاری شدن سیل جلوگیری کند. در صورتی که لایروبی انجام نشود قطعا مشکلات زیادی خواهیم داشت.
پورمنصور گفت: منطقه ای که ما در آن کار می کنیم قبلا جنگل و بیهش زار بوده که خشک شده بود ولی با فعالیت ما دسترسی ایجاد شده و با لایروبی کم کم امکان عبور برای کشتی ها از این منطقه فراهم می شود. در حال حاضر چیزی حدود 100 متر به عرض رودخانه اضافه کرده ایم که در آینده به فضای ساحلی که پارک می شود اضافه خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه مسئولین مایل هستند که کار دامه پیدا کند و در این دولت تدبیر و امید باید فکری به حال اعتبارات عمرانی و استانی استان خوزستان بشود تاکید کرد: حقی که استان خوزسان دارد باید ادا شود. در دوران دفاع مقدس جنگی که شد و شهدایی که دادند آسیبی که مردم دیدند اینجا واقعا بی انصافی است که حت این مبلغ ناچیز را هم تامین نکنند. این طرح از منابع مالی منابع ملی استان تامین شده است ولی نمی دانیم پول آن کجا هزینه شده است و الان هم می گویند منابع مالی نداریم که تامین اعتبار کنیم و نقدینگی وجود ندارد

مدیر عامل شرکت ایل راه جنوب ادامه داد: مشکل اینجاست که این پروَژه منافع عمومی را تامین می کند و قرار است یک هزینه جزئی در خوزستان انجام شود ولی هزینه های آن تامین نمی شود . این کار در واقع باعث توجیه ناپذیری طرح می شود و به خاطر تغییراتی که بوجود آمده بیکاری تعداد زیادی از بچه هایی که همه بومیان این منطقه هستند را در ادامه کار شاهد بودیم. طرح هم اگر وقتی عملیاتی نشود به اهدافش دست پیدا نمی کند.
وی گفت: مشکل من به عنوان مدیر این شرکت این است که چطور در خوزستانی که منابع مالی کل کشور را دارد تامین می کند نفت گاز پتروشیمی شیلات کشاورزی سدها و همه اینجا هستند اینگون مشکلات وجود دارد که با پول کمی قابل حل است. چرا برای رودخانه کارون که تنها رودخانه قابل کشتیرانی در این مملکت است 20 میلیارد توان پول نمی توانند تامین کنند. ای کاش با همه یکسان رفتار می شد.
پور منصور ادامه داد: امسال هم قول به به ما داده اند که تا مرداد ماه کاری بکنند و ما فعالیت کردیم اما کفگیر به ته دیگ خورده و دو سه ماهی نیروها و ماشین آلات کار نکردند. بعد از آن قول دادند که پرداخت هایی انجام می شود و یکی دو تا پردخت جزئی مروبط به کارکرد آبان و اذر و دی سال گذشته انجام شد. ما مجددا بنا به همان قول وعده ها شروع به کار کردیم ولی فعلا خبری از پردخت پول نیست و مشخص نیست که طرح برابر برنامه به پایان برسد و یا اصلا امکان ادامه کار وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه، لایروی رودخانه قطعا تاثیر زیادی روی محیط زیست منطقه دارد افزود: از لحاظ مسائل اجتمای و فرهنگی هم به هر حال لایروبی کارون منجر به سالم سازی فضای شهری می شود و از لحاظ زیست محیطی هم تاثیرات بسیاری دارد که باید از سوی کارشناسان مربوطه بررسی شود.

مدیر عامل شرکت ایل راه جنوب افزود: لایریوبی رودخانه کارون تاثیر بسیاری در هدایت آب هایی که در فصل بارنگی و سیلاب های فصلی جاری می شوند دارد و می تواند به راحتی از جاری شدن سیل جلوگیری کند. در صورتی که لایروبی انجام نشود قطعا مشکلات زیادی خواهیم داشت.
پورمنصور گفت: منطقه ای که ما در آن کار می کنیم قبلا جنگل و بیهش زار بوده که خشک شده بود ولی با فعالیت ما دسترسی ایجاد شده و با لایروبی کم کم امکان عبور برای کشتی ها از این منطقه فراهم می شود. در حال حاضر چیزی حدود 100 متر به عرض رودخانه اضافه کرده ایم که در آینده به فضای ساحلی که پارک می شود اضافه خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینکه مسئولین مایل هستند که کار دامه پیدا کند و در این دولت تدبیر و امید باید فکری به حال اعتبارات عمرانی و استانی استان خوزستان بشود تاکید کرد: حقی که استان خوزسان دارد باید ادا شود. در دوران دفاع مقدس جنگی که شد و شهدایی که دادند آسیبی که مردم دیدند اینجا واقعا بی انصافی است که حت این مبلغ ناچیز را هم تامین نکنند. این طرح از منابع مالی منابع ملی استان تامین شده است ولی نمی دانیم پول آن کجا هزینه شده است و الان هم می گویند منابع مالی نداریم که تامین اعتبار کنیم و نقدینگی وجود ندارد.


دیدگاه خود را بیان کنید