قوهای مهاجر گرسنه اند /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

قوهای مهاجر گرسنه اند /گ

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۲۵ بازدید

قوهای مهاجر گرسنه اند
محمد اولاد زاده از فعالان محیط زیست شامگاه پنجشنبه در این مراسم با بیان اینکه پسماند به عنوان یک معضل بزرگ در استان مازندران است ، اظهار کرد : معضل زباله در همه شهرها به صورتهای گوناگون وجود دارد .
وی با انتقاد از حضور کم فعالان محیط زیست در این جلسه گفت : امروز می خواستیم فعالان محیط زیست حضور پیدا کنند تا انجمن های محیط زیست آنقدر یکپارچه شوند و کارهای کارشناسی انجام بدهیم تا بتوانیم گامهای اساسی و هماهنگی در جهت حفاظت محیط زیست برداریم .
فعال محیط زیست ادامه داد: بعضی از انجمن ها کارها را به صورت مقطعی انجام می دهند این درحالیست که معضل پسماند با روشهای کارشناسی و بررسی های ارزیابی شده باید صورت بگیرد .
اولاد زاده با بیان اینکه نقش انجمن های مردمی به عنوان فرهنگ ساز در جامعه مشخص شده است، افزود : ما به عنوان انجمن های مردمی باید به مردم آموزش دهیم که چگونه بتوانند تولید زباله را کاهش دهند که متاسفانه ما کمتر به این بحث پرداختیم .
وی سازمان محیط زیست را متولی محیط زیست دانست وتاکید کرد : سازمان محیط زیست باید انجمن های مردمی را درکنار خود ببیند و نه روبروی خود تا بتوانیم با کمک هم در جهت حل مشکلات زیست محیطی گامهای اساسی برداریم.
تولید روزانه 200 تن زباله در آمل
فعال محیط زیست با بیان اینکه آینده تمام فرزندان این جامعه به معضل پسماند گره خورده است، گفت: در شهر آمل روزانه 200 تن زباله تولید می شود که هر تن از این زباله 300 تا 500 لیتر شیرابه تولید می کند .
اولادزاده ادامه داد : به جای احساسی عمل کردن به دنبال کار کارشناسی شده برویم تا بتوانیم این معضل را حل کنیم .
محمد علی علایی یکی دیگر از فعالان محیط زیست که به مناسبت روز هوای پاک به همراه چند تن از دوستداران طبیعت با هدف کاهش تولید زباله و آلودگی محیط زیست در حرکتی نمادین حرکت خود را از آستارا شروع و شهرهای شمالی را رکاب زدند نیز در این مراسم حضور داشت .
وی در صحبتهای خود این حرکت نمادین را جزء اولین حرکتهایی دانست که یک گروه ورزشی و فعالان محیط زیست تنها برای انتقاد نیامده بودند.
علایی با بیان اینکه در بحث محیط زیست مردم مسئول هستند افزود : مردم بازوهای کمکی سازمانها هستند و بدون کمک مردم سازمانها نمی توانند این معضل را برطرف کنند .
فعال محیط زیست با اشاره به رواج استفاده از سفره های پلاستیکی ، گفت : یکی از زباله های ضد فرهنگ استفاده از سفره های پلاستیکی است که باید به جای آن فرهنگ استفاده از سفره های پارچه ای را در جامعه رواج دهیم .
وی ادامه داد : اگر بتوانیم درآمد پایداری را برای جمع آوری و دفع آن ایجاد کنیم حجم زباله در کشور کاهش پیدا می کند .
مریم کرم دوست نیز در این مراسم گفت : در مسیری که طی کردیم دیدیم که این مشکل همگانی در تمام شهرهای شمالی است و ما اسم آن را بحران گذاشتیم بحرانی که گریبان گیر این مناطق شده است .
وی با تاکید بر لزوم کار جمعی در حل معضل زباله افزود : هدف از حرکت نمادینی که انجام داده ایم این بود تا مشکل زباله در شهرهای شمالی را به گوش مسئولان برسانیم.
کرم دوست به آموزش کودکان اشاره وتاکید کرد : یکی از راه حلهایی که برای کاهش زباله به ذهنمان رسید این بود که کارگاههای آموزشی را در مدارس دایر کنیم .
وی حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه آحاد جامعه دانست وافزود : وظیفه ما در قبال آیندگان این است که طبیعت سالم و پاک را در اختیار نسل های بعد قرار دهیم .
علی فلاح رئیس سازمان مردم نهاد آسان نیز در این مراسم با بیان اینکه هر کسی عاشق طبیعت است باید برای آن وقت بگذارد و هزینه کند ، گفت: با چند اداره و جلسه کار معضل محیط زیست حل نمی شود و مشکل زباله باید به صورت برنامه ریزی شده برطرف شود .
وی با اشاره به آلودگی آبزیان افزود: در گذشته بهترین غذاهای ما آبزیان بودند که امروز جزء خطرناکترین غذاها از نظر آلودگی محسوب می شوند.
رئیس سازمان مردم نهاد آسان با بیان اینکه زنگ نابودی محیط زیست به صدا در آمده است ، ادامه داد : امروز شاهد رواج انواع سرطانها در جامعه هستید و سلامت جامعه ما با وجود دفع غیربهداشتی زباله تهدید شده است .
وی با تاکید بر حرکتهای جمعی گفت : برای اثرگذاری در جامعه فعالان محیط زیست می توانند با ایجاد سازمان مردم نهاد گامهای اساسی بردارند .
مشکل تامین غذای قوها
فلاح قوها را سفیران صلح بین المللی دانست و افزود: حدود 5 هزار قو در تالابهای سرخرود با مشکل غذا مواجه شدند که با کمک دوست داران طبیعت توانستیم این مشکل را برطرف کنیم .
رئیس سازمان مردم نهاد آسان با بیان اینکه وجدان ها بیمار شده است ، گفت : محیط زیست وجدان می خواهد و متاسفانه وجدانهای ما به خواب رفته است .
وی ادامه داد : هرکسی که طرفدار محیط زیست باشد خود و خانواده اش را بیمه کرده است .
فلاح تعداد سازمانهای مردم نهاد را اندک دانست و تاکید کرد : این سازمانها باید ارتباطهای محکمی با هم داشته باشند تا بتوانیم در جهت حفاظت محیط زیست کارهای اساسی انجام دهیم .
رئیس سازمان مردم نهاد آسان با اشاره به مصرف کود شیمیایی و سموم کشاورزی در مازندران گفت :اگر وجدانها بیدار شوند هرکسی کارش را می کند و تریبون ها به نفع محیط زیست فعال می شود
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید