گام هاي رو به جلو براي رونق بازار ميگو در بوشهر /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

گام هاي رو به جلو براي رونق بازار ميگو در بوشهر /گ

دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۳۴ بازدید

گام هاي رو به جلو براي رونق بازار ميگو در بوشهر
تولیدکنندگان میگوی پرورشی استان بوشهر امسال نیز با امید داشتن سالی پربار فعالیت خود را برای تکثیر و پرورش میگو از اول اردیبهشت آغاز کردند .
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان استان نیز برای کمک به تولید کنندگان بـویژه در زمینه فروش بهتر محصولات تمهیداتی اندیشیده اندمی گویـد: در سال گذشته مشکلات پیش آمده در بازارهای جهانـی , افـزایش عــوارض گمرکی و برخی مشکلات درزمینه کمبود سردخانه در استان موجب شدتا صادرات میگوهای پرورشی استان با مشکل مواجه شودکه امیدواریم با تمهیدات پیش بینی شده امسال این مشکلات برطرف شود.
بهمنیاری با بیان اینکه 75 درصد از میگوی پرورشی کشور پارسال در استان بوشهر تولید شد می افزاید : در سال قبـل 4 هزار و 40 هکتار از اراضی پرورشی به کشت میگو اختصاص یافت که این میزان امسال به 5 هزار هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به افزایش تعداد سردخانه های استان می گوید:هم اکنون 32 سردخانه در استان وجود دارد و مجوز ایجاد 6 سردخانه دیگر نیز صادر شده است .
بهمنیاری با بیان اینکه با امکانات فراهم شده پیش بینی می‌شود پرورش و تولید میگو در استان بوشهر نسبت به سال قبل رشد 25 درصد رشد داشته باشد و به 18 هزار تن افزایش یابد می افزاید : پارسال 14 هزار و 500 تن میگو تولید شد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر می گوید: در صورت افزایش تولید میگوها دو یا سه کشتی بزرگ سردخانه دار از اروپا به بوشهر اورده می شود
تا میگو ها به صورت مستقیم به اروپا صادر شوند .
وی می افزاید : بیمه محصولات تولید شده نیز امسال 60 درصدتخفیف دارد و این فرصت خوبی است تا همه تولید کنندگان محصول خود را بیمه کنند .
بهمنیاری با اشاره به اعتبار 200 میلیون تومانی بانک کشاورزی برای کمک به صنعت میگوی کشور می گوید:سهم استان به میزان نیاز پرداخت
می شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر بازارهای فعلی امسال قرار است میگو ی پرورشی به روسیه نیز صادر شود می افزاید: علاوه
بر اروپا و چین که بزرگترین خریداران میگوی پرورشی استان هستند براساس تفاهم نامه ای که پارسال با روسیه به امضا رسیـد قـرار اســت میگوهای استان به این کشور نیز صادر شود .
وی می افزاید:کاهش چشمگیر نرخ عوارض ورود محصول به روسیه نیز از جمله امتیازاتی است که موجب می شود صادر کنندگان برای ورود به بازار روسیه رغبت و تمایل بیشتری نشان دهند .
رئیس هیئت مدیره انجمن آبزیان استان و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان ایران نیز می گوید: ورود به بازار روسیه به صورت کامل احتیاج به زمان دارد اما کاهش عوارض ورود محصول به این کشور از جمله عواملی است که موجب تمایل صادر کنندگان برای کار با این کشور شده است
شاهرخی می افزاید: پارسال قیمت های اولیه که تولید کنندگان برای فروش می دادند غیرواقعی و بالا بود وعلاوه بر مسائل موجود این مسئله نیز در افت فروش تاثیر داشت.
وی با اشاره به اینکه باید میگو به عنوان غذای اصلی در سبد خانوارها قرارگیرد می گویـد : به غیر از استان های سـاحلی کـه از میــگو زیاد
استفاده می کنند البته انهم میگوی دریایی نه پرورشی در کشور به میگو به عنوان غذای اصلی نگاه نمی شود و بیشتر در مراسم و مناسبت های خاص توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع مستلزم تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر در مورد خواص این آبزی مفید است.
عبد الهی یکی از تولید کنندگان میگو نیز می گوید: پارسال هزار و 700 تن میگو تولیدکردم و امسال هم 150 هکتاراز اراضی پرورشی ام را
به کشت میگو اختصاص داده ام .
وی می گوید: ما خواستار گرفتن تسهیلات با کارمزد پایین هستیم تسهیلات فعلی سود بالا یی دارد و بازپرداخت آن برای ما مشکل است
ابن تولید کنند روند اداری برای رونق و توسعه کار را طولانی و وقت گیر می داند و معتقد است در صورت تسهیل در اموراداری کارها تولید میگو از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد .
منبع: واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید