تزریق منابع کم بهره نیاز امروز صیادان /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

تزریق منابع کم بهره نیاز امروز صیادان /گ

سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۲۶ بازدید

تزریق منابع کم بهره نیاز امروز صیادان
عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه رقابت سازی درصیادی با محورهای سنتی امکان پذیر نیست،گفت: تزریق منابع کم بهره نیاز امروز صیادان کشور است
عیسی امامی درباره توسعه صنعت شیلات درکشور،گفت:صنعت شیلات نیازمند تکنولوژی مدرن است؛زیرا صنعت صیادی سنتی نمی‌تواند برای صیاد مقرون به صرفه باشد

خطرپذیری سرمایه گذاری در صنعت شیلات بسیارافزایش یافته است

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیدهای سنتی درصنعت شیلات نمی‌تواند اقتصاد صیادان را تضمین کند،تصریح کرد:امرار معاش صیادان تنها از منابع دریایی است و اگر نتوانند ماهی صیدکنند مجبور هستند برای کسب درآمد تن به قاچاق بدهند.

امامی،افزود:خطرپذیری ورود به صنعت شیلات بسیارافزایش یافته است و به همین علت سرمایه گذاری موثر در این صنعت پردرآمد مشاهده نمی‌شود.




کمبود سردخانه های مدرن در صنعت شیلات مانعی برای صادرات

وی با بیان اینکه صنعت شیلات با ایجاد فایناس مشترک خارجی و داخلی می تواند برداشت‌های دریایی را مکانیزه کند،تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری مناسب،کمبود منابع و نبود پشتوانه مالی که بتواند نرخ تمام شده منابع را کاهش دهد؛موجب شد، صنعت شیلات هم اکنون روزگار خوشی نداشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس با بیان اینکه کمبود سردخانه های مدرن در صنعت شیلات مانعی برای صادرات است، تصریح کرد:فقدان سردخانه‌های مدرن عدم دپوی آبزیان دریایی را درپی دارد و انبار نکردن ماهیان صید شده نمی تواند ما را در عرصه صادرات به موفقیت برساند.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس، یادآورشد:صنعت شیلات نیازمند فایناس مشترک بین المللی است و این در حالی است که تحقق برنامه اقتصادی دولت نیازمند همکاری بانک مرکزی و تمام بانک‌های کشور است.




معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: لغو تحریم‌ها ، انجام سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش شیلات ایران را تسهیل می‌کند.

حسن صالحی اظهارداشت: با لغو تحریم‌ها و اجرای برجام، پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس، زنجیره‌های صنعت آبزی‌پروری میگو و صنایع شیلاتی، جاذبه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود داشته باشد.

و این در حالی است که لغو تحریم‌ها، انجام سرمایه گذاری‌های خارجی در بخش شیلات ایران را تسهیل می‌کند.

گفتنی است؛استان شمالی کشور از جمله مازندران در تولید و پرورش ماهی خاویاری و دیگر آبزیان دریایی مورد توجه قرارگرفته اند و باید درنظر داشته باشیم که این صنعت نیازمند "بازنگری" درعرصه تولید است.بدیهی است برای حفظ ،نگهداشت و جابجایی آبزیان مخصوصا خاویار نیازبه تسهیلات بیشتری هستیم.

از همین رو می توان با ورود بخش خصوصی این صنعت را فعال و پویاتر پیش برد و با داشتن صنایع تبدیلی تعریف روشنی از وظایف و تعاملات این بخش اقتصادی فراهم آورد

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید