ریسک صیادی درکشور بالا رفته است /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

ریسک صیادی درکشور بالا رفته است /گ

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۳۶ بازدید

ریسک صیادی درکشور بالا رفته است
زمان اجرای فرصت های اقتصادی باید کاهش یابد تا شاهد کاهش هزینه نیز به نحو مطلوبی باشیم و این در حالی است که باید از روش های سنتی در صنعت صیادی فاصله بگیریم تا این صنعت با تکنولوژی مدرن انجام گیرد
نیازمند سرمایه گذاری در صنعت صیادی هستیم که همراه با تکنولوژی روز باشد،بنابراین باید صنعت صیادی را به گونه ای حمایت کرد تا صیاد به سمت قاچاق کالا و مشاغل کاذب سوق پیدا نکند،چراکه صیادان که جزو اقشار زحمتکش ما هستند که رزق و روزیشان ر ا از منابع دریایی می گذرانند


کاهش سهم ایران در بازار جهانی صیادی

عضو کمیسیون برنامه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه سهم ما در بازار جهانی سهم مناسبی بود اما متاسفانه روزبه روز این سهم را از دست دادیم، گفت: ریسک صیادی در کشور بالا رفته است،؛زیرا ما در این عرصه نیازمند سرمایه گذاری کاربردی هستیم.

عیسی امامی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صیادی درکشور،تصریح کرد:صیادی درکشور نیازمند منابع کافی است؛زیرا باید شرایط و بستر صیادی برای صیاد به گونه ای مهیا شود که از منابع کم بهره برای فعالیت در این صنعت استفاده شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت صیادی نیازمند برخورد حمایتی است،تصریح کرد: صیادان باید از منابعی استفاده کنند که نرخ بهره ای پایینی دارند تا بتوانند وارد عرصه رقابت سازی شود.

وی ادامه داد:دولت باید ازفرصت های پساتحریم به نحو شایانی استفاده کند؛زیرا ما می توانیم درصنعت صیادی علاوه بر حیطه داخلی در زمینه رقابت سازی تجاری هم هم موفقیت آمیز عمل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه محاسبات مجلس با بیان اینکه یکی از ساز و کارها تامین منابع مالی ما در فاینانس است،یادآورشد: زمان اجرای فرصت های اقتصادی باید کاهش یابد تا شاهد کاهش هزینه نیز به نحو مطلوبی باشیم و این درحالی است که که باید از روش های سنتی در صنعت صیادی فاصله بگیریم

صادرات میگو نیازمند تامین منابع/ وضعیت زیستگاه های دریایی مناسب نیست

نماینده مردم بندرعباس،حاجی آباد ،خمیر و ابوموسی در مجلس با بیان اینکه وضعیت زیستگاه های دریایی ما مناسب نیست،گفت: با تزریق منابع مالی در صادرات میگو می توان صنایع تبدیلی از جمله بسته بندی شکیل،فرآورده کردن محصول و سردخانه مدرن را ایجاد کرد .

ابولقاسم جراره درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صیادی در کشور ،گفت: ما باید در راستای پرورش ماهی هدفمند عمل کنیم تا شاهد کاهش منابع دریایی در کشور نباشیم و این در حالی است که عدم صدور مجوز و نبود سازماندهی مناسب صید دو عاملی است که صنعت صیادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،حاجی آباد،بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صید سنتی و بدون برنامه داریم ،تصریح کرد:نمی توانیم صیادان را از حقشان برای صید محروم بکنیم و ازهمین رو باید شرایط صیادی را به گونه ای آماده کرد که صید در آبهای آزاد انجام شود.

وی با بیان اینکه صیادی در دریا رها شده است،تاکید کرد:صیادی در کشور ساماندهی شده و مدیریتی نیست و این عامل موجب می شود که صیدها بطور منظم در فصل های مجاز انجام نشوند.

جراره با بیان اینکه اتحادیه صیادی باید فعال تر شود،تصریح کرد:اتحادیه صیادی با برنامه و منسجم نیست و اگر انتظار داریم صنعت صیادی هدفمند حرکت کند ،باید در زمینه توسعه شناورهای صیادی از ابزارهای مدرن استفاده کنیم.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس،یادآورشد:زمانی یکی از قطب های صادرکننده میگو بودیم و از همین رو با ورود رقبای جدید همچون چین این فرصت را از دست دادیم.

جراره، ادامه داد: برای صادرات میگو ما نیازمند تامین منابع و مدیرت کارآمد هستیم؛بنابراین با تامین منابع مالی در صیادی می توان حوضچه های تولید میگو را به نحو کاربردی احداث کرد.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس ،یادآورشد:با تزریق منابع مالی در صادرات میگو می توان صنایع تبدیلی از جمله بسته بندی شکیل ، فرآورده کردن محصول و سردخانه مدرن را ایجاد کردتا علاوه بر تولید مناسب در حوزه صادرات نیز بتوانیم به رشد چشمگیری برسیم

نبود اسکله های مدرن مانعی برای پهلوگیری شناورهای صیادی

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه صنعت شیلات منبع مناسبی برای صادرات غیرنفتی است،گفت: ما در مقطعی شاهد واردات ماهی از کشور چین بودیم ،اما نتیجه خوبی برای اقتصاد ما دربرنداشت بنابراین باید در صنعت شیلات اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرارداد.

منصور آرامی درباره مشکلات صنعت شیلات در کشور ،گفت: صنعت شیلات با توجه به ظرفیت های اقتصادی می تواند فرصت های اشتغال بی شماری ایجاد کند و ازهمین رو دولت باید بسترهای صیادی مدرن را درکشور مهیا کند تا علاوه بر افزایش شاخص اقتصادی بتوانیم با ایجاد مشاغل دریایی،اقصاد شهرهای ساحلی را تقویت کنیم.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت صیادی نیازمند نگاه حرفه ای است،تصریح کرد:ما در مقطعی واردات ماهی از چین داشته یم و این در حالی است که نبود تمرکز برای جذب ظرفیت های صنعت شیلات عاملی است که موجب می شود،شاهد این گونه واردات باشیم.

وی با بیان اینکه نبود اسکله های مدرن مانع از پهلوگیری شناورهای صیادی می شود،افزود: برخی از اسکله های ما درصنعت صیادی مدتهاست لایروبی نشده که این امر مانع از پهلوگیری شناورهای مدرن در سواحل کشور می شود.

آرامی ادامه داد:وسعت دریاهای ما حدود 190 هزار کیلومترمربع است و این درحالی است که ما دارای جزایر بی شماری در صنعت شیلات هستیم که می توانیم با بهره برداری از منابع دریایی و جزایر ،بسترهای قاچاق کالا را با ایجاد فرصت های اشتغال ببندیم و این درحالی است که مردم ساکن در سواحل ما تنها نیازمند ایجاد فرصت های اشتغال کارآمد هستند و هیچ تمایلی به قاچاق کالا ندارند.

صیادان نیازمند حمایت های بیمه ای

وی با بیان اینکه بیمه صیادان باید کاربردی تر شود تا صنعت صیادی روز به روز رونق بگیرد ،تاکید کرد:صیادان نیازمند حمایت های بیمه ای هستند که در زمان کاهش صید پشتوانه مشکلات معیشتی شان باشد؛بطورمثال در فصل تخم ریزی ماهی صیادان با مشکلات صید ماهی روبرو می شوند.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه با صادرات ماهی های ایرانی می توان اقتصاد شیلات را سروسامان بخشید،یادآورشد: نگاه حرفه ای به صنعت صیادی می تواند علاوه بر بازار داخلی دربازار جهانی هم به موفقیت های چشمگیری برسد،زیرا باید عوامل تعیین کننده صادرات در این صنعت از جمله حمل و نقل کارآمد، سردخانه های مناسب ،بسته بندی کاربردی باید در جهت صادرات ماهی لحاظ شود

منبع : خانه ملت

دیدگاه خود را بیان کنید