ترافیک شناورهای باری و صیادی بوشهری ها را کلافه کرده است /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

ترافیک شناورهای باری و صیادی بوشهری ها را کلافه کرده است /گ

شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۲۸ بازدید

ترافیک شناورهای باری و صیادی بوشهری ها را کلافه کرده است

اختلاط شناورهای باری و صیادی در اسکله اختصاصی شیلات بندر دیر باعث مشکلاتی برای شناورها شده است. مدیرعامل تعاونی صیادی بندردیر استان بوشهر در این باره گفته است که تنها راه حل این مشکل پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه در پست چهار در لنگرگاه مربوط به اداره بندر و دریانوردی یا اسکله روستای الی شمالی است...

اختلاط شناورهای باری و صیادی در اسکله اختصاصی شیلات بندر دیر باعث مشکلاتی برای شناورها شده است.مدیرعامل تعاونی صیادی بندردیر استان بوشهر در این باره گفته است که تنها راه حل این مشکل پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه در پست چهار در لنگرگاه مربوط به اداره بندر و دریانوردی یا اسکله روستای الی شمالی است.حسین بهشتی نژاد اضافه کرد: نگرانی صیادان از مشکل ترافیک شناورهای صیادی و باری در اسکله مربوط به شیلات بارها از طریق مکاتبه و حضوری به مسئولان امر اطلاع رسانی شده اما تاکنون اقدامی برای حل آن صورت نگرفته است.وی ادامه داد: اختلاط شناورهای باری، صیادی و کشتی‌های بزرگ در این اسکله از یک طرف و نبود امکانات ایمنی و آتش نشانی از طرف دیگر باعث ایجاد خسارت به شناورها خواهد شد که جبران ناپذیر است.مدیر تعاونی صیادی بندردیر یادآورشد: به دلیل همین مشکل اختلاط و ترافیک زیاد شناورها در اسکله صیادی بندر، آتش سوزی یکی از شناورهای باری در تیرماه سال گذشته در این اسکله باعث شد تا 19 شناور باری و صیادی بطور کامل در آتش بسوزند.

ترافیک شناورها

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیر هم گفت: ترافیک شناورهای باری و صیادی در اسکله اختصاصی شیلات مشکل آفرین شده که باید برای جلوگیری از بروز حادثه چاره اندیشی شود.نامدار درویشی افزود: باید برای تعیین جایگاه پهلوگیری شناورهای باری، اداره بندر و دریانوردی در پست اختصاصی خود در اسکله دیر اقدام کند تا برخی از مشکلات مردم در این بخش برطرف شود.وی اضافه کرد: جابه جایی پمب بنزین اسکله، خروج کشتی‌های بزرگ، جلوگیری از پهلوگیری و تخلیه شناورهای غیربومی، اجرای سیستم اطفای حریق در حوضچه صیادی و مشارکت و همکاری صیادان باید مورد توجه قرارگیرد.

تردد بیش از ظرفیت شناور
از سوی دیگر رئیس شیلات بندردیر با تایید مشکل ترافیک در این اسکله اختصاصی گفت: اسکله صیادی بندر دیر در سال 75 برای 75 شناور صیادی به بهره برداری رسید که اکنون 100 موتورلنج، کشتی و قایق صیادی و 200 شناور باری در آن فعالیت می‌کنند.
عقیل امینی افزود: برای همکاری با شناورهای تجاری اجازه داد شد که این شناورها به صورت موقت در حوضچه صیادی پهلو بگیرند و اکنون پست‌های یک، دو، سه، موج شکن و پست چهار اسکله را اشغال کرده اند و مشکلاتی برای شناورهای صیادی ایجاد شده است.
وی گفت: حادثه خبر نمی‌کند و اگر راه حلی برای این مشکل پیدا نشود ممکن است که اتفاق به مراتب بدتر از آتش سوزی سال گذشته روی دهد که جبران آن بسیار دردناک می‌شود.رئیس شیلات بندردیر یادآورشد: بارها خواستار پهلوگیری شناورهای باری پس از تخلیه بار در اسکله خودشان شده ایم اما اداره بندر و دریانوردی تاکنون اقدامی نکرده است.

اسکله چند منظوره
رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر نیز گفت: اسکله مربوط به این اداره چند منظوره است و فقط در زمینه افزایش راندمان تخلیه و بارگیری و کاهش مدت زمان سرویس تایم است.داوود بهادری افزود: اگر شناورهای باری بعد از تخلیه در این پست پهلوگیری کنند برای تخلیه و بارگیری مشکلاتی ایجاد خواهد شد.وی اضافه کرد: در جلسه‌هایی که در فرمانداری برگزارشد، پیش بینی کردیم که تنها گزینه برای حل این مشکل پهلوگیری شناورها در روستای الی شمالی است که هنوز برخی از ارگان‌های مربوطه، کار را به مرحله اجرا نرسانده اند.

ترافیک دریایی

یکی از صیادان بندر دیر هم گفت: اسکله صیادی این بندر در ابتدا برای ظرفیت کمتر از 100 شناور ساخته شده است ولی اکنون سه برابر این ظرفیت شناور در این اسکله پهلوگیری می‌کند که 50 درصد آن باری و تجاری هستند.
محمد مومنی افزود: از فرمانداری و مسئولان شیلات درخواست داریم موضوع اختلاط و ترافیک شناورهای باری و صیادی در اسکله را با مراجعه حضوری پیگیری کنند تا برای حل این مشکل راه حلی پیدا شود.
وی گفت: اکنون همه شناورهای باری و صیادی و کشتی‌های بزرگ در اسکله به دلیل ترافیک زیاد در هم قفل شده اند که اگر مشکل آتش سوزی برای یک شناور ایجاد شود حادثه به مراتب بدتر از سال گذشته اتفاق خواهد افتاد.
مومنی، از رسانه‌ها خواست این مشکلات را به مسئولان استان بوشهر و شهرستان دیر اطلاع رسانی کنند.
در تیرماه سال گذشته براثر آتش سوزی 19شناور باری و صیادی در اسکله بندردیر استان بوشهر در آتش سوختند که میزان خسارت این آتش سوزی 110میلیاردریال اعلام شد

منبع : تیتر شهر

دیدگاه خود را بیان کنید