واردات بی رویه مشکل اصلی پرورش دهندگان ماهی در زنجان /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

واردات بی رویه مشکل اصلی پرورش دهندگان ماهی در زنجان /گ

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۲۷ بازدید

واردات بی رویه مشکل اصلی پرورش دهندگان ماهی در زنجان
کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه واردات بی رویه ماهی باعث شده است تا افرادی که در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارند نتوانند فروش خوبی داشته باشند، گفت: واردات ماهی از یک طرف و نبود صادرات ماهی از طرف دیگر پرورش دهندگان ماهی را با مشکل مواجه کرده است

هدی بیات با بیان اینکه دیپلم علوم انسانی هستم و 29 سال دارم ، اظهار کرد: در سال 87 کار پرورش ماهی را در بخش زنجانرود روستای مهرآباد شروع کرده ام.

وی با اشاره به اینکه رفت آمد ها به استخر های پرورش ماهی و علاقه به کار ماهی باعث آغاز فعالیت من در زمینه پرورش ماهی شده است، تصریح کرد: با کمک یکی از دوستانم به طور شراکتی کار پرورش ماهی را در زنجان آغاز کردیم



کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در حال حاضر به تنهایی مشغول پرورش ماهی هستم، افزود: قبلاً در استخر پرورش ماهی زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم کرده بودم.

بیات به نبود بازار فروش ماهی در زنجان اشاره کرد و گفت: نبود بازار فروش باعث شده است نتوانم حقوق کارکنان در استخر پرورش ماهی را به راحتی پرداخت کنم و مجبور شدم خودم به تنهایی کار پرورش ماهی را ادامه دهم




وی با بیان اینکه از بسیج سازنگی 300 میلیون ریال وام دریافت کرده ام، افزود: وام دریافتی از بسیج سازندگی را در زمینه خرید بچه ماهی ، توسعه استخر پرورش ماهی و غذای ماهی هزینه کرده ام .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه واردات بی رویه ماهی باعث شده است تا افرادی که در زمینه پرورش ماهی فعالیت دارند نتوانند فروش خوبی داشته باشند، گفت: واردات ماهی از یک طرف و نبود صادرات ماهی های استان زنجان از طرف دیگر پرورش دهندگان ماهی را با مشکل مواجه کرده است.

در آمد 15 میلیون ریال از فروش ماهی به صورت ماهیانه

بیات با بیان اینکه به طور ماهیانه 15 میلیون ریال از فروش ماهی به سود خالص می رسم، تصریح کرد: هزینه های درآمدی از فروش ماهی را برای خرید بچه ماهی و غذای ماهی هزینه می کنم .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه شش تن ماهی در استخر پرورش ماهی تولید می شود




وی با اشاره به اینکه موقع راه اندازی استخر پرورش ماهی جهاد کشاورزی در قالب بازدید از استخر پرورش ماهی و مشاوره کمک کرده است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با مشاوره و بازدید کمک کرده است تا بتوانم استخر پرورش ماهی را در زنجان راه اندازی کنم .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه همکاری هایی که باید با دامپزشکی زنجان انجام شود به طور کامل انجام نمی شود، تصریح کرد: برای شناسایی ویروس VHS باید از استخر های پرورش ماهی نمونه گیری شود و برای آزمایشات به تهران ارسال شودو این کار برای پرورش دهنده ماهی متحمل هزینه است




وی با بیان اینکه غذای ماهی خریداری شده کیفیت خوبی ندارد، اظهار کرد: از مسئولان درخواست دارم از تولید کنندگان در زمینه فروش، خرید مواد اولیه و صادرات حمایت شود تا علاوه بر اشتغال خود زمینه اشتغال چندین جوان دیگر نیز در این زمینه فراهم شود.

بیماری ویروسی vhs در استان زنجان وجود ندارد

رئیس ادراه بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور ، آبزیان و زنبور دامپزشکی استان زنجان عسل در گفت و گو با این سایت خبری با بیان اینکه امکان آزمایشات ویروسی در استان زنجان وجود ندارد، اظهار داشت، در حال حاضر بیماری ویروسی vhs در استان زنجان وجود ندارد.

اسکندر پور با اشاره به اینکه سالانه به صورت حضوری یا غیر حضوری از محل استخر های پرورش ماهی بازدید به عمل می آید ، تصریح کرد: از استخر های ماهی گیری نمونه به عمل آمده و برای آزمایشات ویروسی به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 594 مورد بازدید از استخر های پرورش ماهی صورت گرفته است، افزود: در این راستا شش هزارو 582 نمونه گیری انجام شده است و 840 آزمایش ویروسی به مرکز آزمایشگاه تهران ارسال شده است

منبع : افکار نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید