کره جنوبی بدنبال همکاری در شیلاتی با ایران /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

کره جنوبی بدنبال همکاری در شیلاتی با ایران /گ

سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۲۶ بازدید

کره جنوبی بدنبال همکاری در شیلاتی با ایران
کشورهای بسیاری خواهان انجام مبادلات تجاری با کشورمان در حوزه شیلات هستند و حال پس از روسیه و فرانسه؛ کره جنوبی آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در حوزه شیلات با ایران اعلام کرده است.

آبزی پروری از شاخه‌های صنعت است و هدف از آن پرورش دادن آبزیان نظیر ماهیان، میگوها، گیاهان آبزی و جلبکها جهت مصارف خوراکی و صنعتی است. این صنعت می‌تواند سود خوبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند اما توسعه این بخش و درآمدزایی ارزی آن نیازمند برنامه‌ریزی‌ مدون و مدیریت صحیح بر عملیاتی شدن طرح ها است. کشورمان دارای منابع بکری برای پرورش آبزیان است و در حوزه صادرات این محصولات نیز حرفهایی در عرصه جهانی دارد

کشورمان از جمله کشورهایی است که در حوزه آبزیان و فرآورده های دریایی چه در دریاهای جنوب و چه در دریای خزر؛ می تواند در عرصه جهانی حضور داشته باشد. بسیاری از محصولات دریایی ایران از سوی کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است؛ کشورهای بسیاری خواهان همکاری و انجام مبادلات تجاری با کشورمان در این زمینه هستند و حال پس از روسیه و فرانسه؛ کره جنوبی آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در حوزه شیلات با ایران اعلام کرده است.

این گزارش می افزاید: کره جنوبی و ایران قصد دارند بر اساس توافقاتی که در ماه های اخیر داشته اند همکاری در بخش شیلات را افزایش دهند. ایرنا در این زمینه خبر داده است: "بخشی از مذاکرات در این زمینه مربوط به ایجاد یک مرکز پرورش ماهی به صورت مشترک میان دو کشور است. این گفت و گوها بخشی از توافقات مرتبط با یادداشت تفاهمی است که دو کشور در همین عرصه در جریان دیدار اردیبهشت ماه سالجاری خانم «پارک گئون هی» رییس جمهوری کره جنوبی به ایران امضا کردند. در جریان امضای این یادداشت تفاهم که بین «محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی ایران و «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در کاخ سعدآباد تهران امضاء شد، طرفین بر گسترش همکاری های شیلاتی در زمینه های تبادل تکنولوژی، مدیریت ذخایر، تحقیقات و سرمایه گذاری های مشترک توافق کردند. این در حالیست که در جریان همین سفر دهها یادداشت تفاهم و قرارداد دیگر میان دو کشور به امضا رسید که نزدیک به 46 میلیارد دلار ارزش دارد و یکی از آنها در باره همکاری در صنعت شیلات است."

یادآور می شود: بر اساس گزارش اداره گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

منبع : شبستان

دیدگاه خود را بیان کنید