شیلات اندیمشک گنجی پنهان /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

شیلات اندیمشک گنجی پنهان /گ

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۲۵ بازدید

شیلات اندیمشک گنجی پنهان

ظرفیت ها و استعدادهای یک منطقه بیانگر قدرت پیشرفت و رشد آن و همچنین راهرویی برای توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است

ظرفیت ها و استعدادهای یک منطقه بیانگر قدرت پیشرفت و رشد آن و همچنین راهرویی برای توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

اندیمشک با همه ظرفیت های موجود خود براستی یکی از گنج های پنهان کشور و قایق پرسرعتی برای پیشرفت همه جانبه منطقه است.

نگاهی کوتاه و گذرا به ظرفیه های عظیم اندیمشک چشم هر بیننده و سرمایه گذاری را به خود خیره میکند، شیلات اندیمشک یکی از این گنجهای پنهان است.

ظرفیت عظیم اندیمشک در توسعه شیلات می تواند این منطقه با به قطب بزرگ منطقه در تولید ماهیان سردابی تبدیل کند و همچنین اجرای این طرح به رشد اقتصادی منطقه کمک کرده و گامی ارزشمندی در راستای تولید و اشتغالزایی می باشد.

با احداث این مجتمع تولید ماهیان سردآبی واقع در کیلومتر ۱۲ جاده اندیمشک-شوش سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی به تولیدات استان خوزستان افزوده خواهد شد.

به گفته کارشناسان این طرح سبب اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۵۰۰ نفر است که برای تکمیل و راه اندازی این مجتمع تولیدی بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عضو شورای شهر اندیمشک در این خصوص می گوید: پروژه ی شیلات اندیمشک سالهاست کلید خورده و حدود ۸میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان اندیمشک در آنجا هزینه شده است.

اجرای این طرح به رشد اقتصادی منطقه کمک کرده و گامی ارزشمندی در راستای تولید و اشتغالزایی می باشد.

تعاونی های ۱۰نفره تشکیل شده و به بانک معرفی شدند.ابتدا قرار بود هر نفر ۲۰میلیون تومان بعنوان اورده اولیه به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز کنند که با پیگیری های مهندس قلی کیانی مبنی بر اینکه این جوانان بیکارند و سرمایه ای ندارند و هدف اشتغالزایی برای آنان است این رقم به ۲۰۰هزار تومان کاهش یافت،که خیلی از افراد هم مبلغ را واریز کردند.اما به علت کوتاهی افراد که دیر اقدام به تاسیس شرکت کردند و تا پیش از تاسیس شرکت امکان واگذاری شیلات نبود،اینکار طول کشید و زمان برد تا اینکه طی اتفاقی ناگوار ماشاله از دست ما رفت. مدتی پس از فوت ماشاله از شیلات استان با گوشی ایشان که دست بنده بود تماس گرفتند و گفتند چرا پیگیر نمیشوید؟

وی بیان کرد: بنده ماجرا را برای ایشان تعریف کردم،افسوس خوردند و گفتند طی این مدت از شیلات تهران نامه ای ارسال کردند مبنی بر اینکه شیلات اندیمشک را به مزایده ی عمومی بگذاریم و درآمد حاصل از آن را به حساب شیلات تهران واریز کنیم.

قلی کیانی بیان کرد: دوستان شیلات استان نیز در تلاش بودند که این پول به حساب شیلات تهران واریز نگردد.ما گفتیم حال راهکار چیست که فرمودند اینکار از عهده ی یک شخص حقیقی خارج است و باید یک شخص بانفوذ به خصوص نماینده ی مجلس با توجه به قدرتی که دارد جلساتی بگیرد و در شیلات تهران رایزنی هایی صورت دهد بلکه از مزایده گذاشتن آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بنده هم به فرماندار و هم به معاون فرماندار عرض کردم،و در جلسه ای نماینده ی شهرستان را ملاقات کرده و به ایشان گفتم اجازه ندهید با توجه به پیگیری هایی که زنده یاد صورت داده و فرصت اشتغالزایی که برای جوانان ایجاد شده است،آن را به مزایده بگذارند،که ایشان قول صد در صد دادند که هیچگاه اجازه نخواهند داد این کار صورت گیرد.

اما متاسفانه بنده بارها و بارها پیگیری هایی انجام دادم و به شیلات استان مراجعه کردم اما اقدامی صورت نگرفته بود.حتی کارشناسان استان صبر کرده بودند تا اقدامی از طرف مسئولین اندیمشک صورت بگیرد ولی اتفاقی نیفتاده و هیچگونه اقدامی در این خصوص نکرده اند.

قلی کیانی گفت: حال دو مساله مطرح است؛یکی اینکه اگر شیلات اندیمشک به مزایده گذاشته شود ۸میلیارد هزینه ای که از اعتبارات شهرستان صرف آن شده به هدر رفته و اندیمشک متضرر خواهد شد. دوم اینکه جوانانی که چشم امید بسته بودند،هرچند دیر اقدام کردند بسیار نا امید خواهند شد.به بنده هم مراجعاتی داشتند جهت مبالغی که به حساب واریز نمودند که جوابی به آنها ندادم بلکه از طرف مسئولین اقدامی صورت گیرد و جواب شفافی داده شود.متاسفانه کار به شکل نامطلوبی پیش میرود که نگران کننده است. بنده در همینجا به مسئولین اعلام میکنم که هنوز هم امیدی برای انجام اینکار وجود دارد و مصوبه ی کمیسیون اشتغالزایی قابل اجرا میباشد،بلکه این پروژه به جوانان بیکار واگذار شود.حتی اگر مشکل قانونی داشته باشد نیز راهکار وجود دارد.

وی اظهار کرد: اگر هم نمیتوانند،جواب مشخصی به این افراد بدهند تا با بانک هماهنگ کرده و پولهای واریزی را به آنها بازگرداند،البته این جای تاسف دارد که با اینهمه پیگیری و هزینه،فرصت اشتغالزایی جوانان و اعتبارات شهرستان در اثر کوتاهی مسئولین به هدر برود.

منبع : دانا

دیدگاه خود را بیان کنید