دوستی دو کارآفرین ؛ از پرورش بچه ماهی تا دام سبک و ماکیان در بندرگز گلستان /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

دوستی دو کارآفرین ؛ از پرورش بچه ماهی تا دام سبک و ماکیان در بندرگز گلستان /گ

چهار‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۳۵ بازدید

دوستی دو کارآفرین ؛ از پرورش بچه ماهی تا دام سبک و ماکیان در بندرگز گلستان
کارآفرینی و ایجاد شغل همواره یکی از دغدغه های بزرگ در جوامع مختلف بوده است ، برخی اوقات دوستی ، استفاده از فرصت ها و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای بسیاری راهگشا بوده است

دو مرد گلستانی که از فرصت دوستی خود برای ایجاد درآمد و شغل برای خود و دیگران استفاده کردند نمونه عملی این موضوع هستند.

آقای بایی و آقای رستمانی دو همکار هستند که با ظرفیت دوستی قدم در راه تولید برداشتند.
برای گفتگو با آنان راهی غرب گلستان و شهرستان بندرگز شدیم.

این دو دوست که سال ها با هم همکار بودند، پس از بازنشستگی تصمیم به همکاری جدید می گیرند ، آنها از سال 91با خریداری زمینی به مساحت 10 هکتار و احداث پنج استخر تصمیم به پرورش بچه ماهی میگیرند که بعد از 2سال فعالیت در این زمینه با افزایش تعداد استخرهای پرورش ماهی تصمیم پرورش ماهی گرمابی می گیرند.


دوستی دو کارآفرین ؛ از پرورش بچه ماهی تا دام سبک و ماکیان در بندرگز گلستان

آقای بایی گفت :این طرح به پیشنهاد پسر آقای رستمانی که تحصیلاتش در رشته شیلات بود مطرح شد.

وی گفت:در حال حاضر 9 استخر پرورش ماهی در 18 هکتار داریم که ماهی های کپور،بیگ هد،آمور و فیتو فاک را در 7 استخر پرورش می دهیم.


این کار آفرین در ادامه افزود:در سال اول 10تن بچه ماهی پرورش دادیم و هر سال تعداد آن را افزایش دادیم.

رضا رستمانی دیگر کارآفرین بندرگزی اضافه کرد : فعالیت من و آقای بایی اشتغالزایی 20 نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم به همراه داشته است.


وی گفت:با توجه با امکاناتی که در این مکان داشتیم تصمیم به پرورش ماکیان هم گرفتیم ، در حال حاضر هم 100قطعه اردک و 100 قطعه مرغ در دست پرورش داریم و علاوه بر این اقدام به پرورش یکصد راس گوسفند کردیم که این کار هم موفقیت آمیز بود




علاوه بر پسر اول ، پسر دوم آقای رستمانی هم بعد از پایان تحصیلاتش در رشته گیاه پزشکی این روزها در کنار پدر مشغول بکار شده است، وی در این باره گفت ؛ با فعالیت در این مکان صاحب تجربه ای شدم که میتوانم در آینده مستقل باشم و برای دیگران شغل ایجاد کنم.


آقای حسین جهان تیغ هم یکی از کارگران این مزرعه است گفت ؛ تا قبل از این کاری نداشتم اما اکنون علاوه بر داشتن شغل ، بیمه هم هستم و انشالا در آینده از مزایای آن استفاده خواهم کرد.




این دو کار آفرین هر یک سه روز در هفته را در این مزرعه پرورش ماهی و دام سپری میکنند جرا که مهم ترین هدفشان رساندن تولید از 45 تن به 60 تن است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید