اشتغالزایی با پرورش آبزیان برای ۱۵ نفر /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

اشتغالزایی با پرورش آبزیان برای ۱۵ نفر /گ

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۳۰ بازدید

اشتغالزایی با پرورش آبزیان برای ۱۵ نفر

یک کارآفرین تفرشی گفت: در حال حاضر با ایجاد استخر ۷۰۰ مترمربعی در مزرعه شخصی ام که ظرفیت پرورش ۳۰ هزار قطعه ماهی را دارد، توانسته ام برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کنم.

اقتصادمقاومتی در واقع یک نوع الگوی اقتصادی برگرفته از فرهنگ، ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و خصلت بارز آن توانمندی اقتصاد کشور در مقابله با تهدیدهای دشمن و تبدیل آنها به فرصتی برای پیشرفت بیشتر است.

بیانات متعدد رهبری در این خصوص و تاکید بر مردمی شدن اقتصاد، سبب ورود فعالان اقتصادی به این عرصه شده است تا با حضور جهادگونه در عرصه‌های اقتصادی و رونق بخشیدن به تولید ملی رشد اقتصادی را در کشور تسریع بخشند.

باتوجه به ضروت کار جهادی، از مسئولین گرفته تا مردم در این حوزه، می‌طلبد هرکس آنچه را در توان دارند به کار بگیرند تا کشور را از مشکلات اقتصادی موجود رهایی ببخشند.

البته عرصه‌های فعالیت اقتصادی متنوع و گوناگون است و افراد با مهارت‌ها، تجربیات، علایق و سرمایه اولیه متفاوت می‌توانند در عرصه‌های مختلف وارد عمل شوند. یکی از عرصه های اقتصاد مقاومتی، تولید و پرورش آبزیان است که بنابر مساحت و ظرفیت استخر و با داشتن سرمایه اولیه نه چندان زیاد، علاوه بر ایجاد اشتغال برای چند نفر می توان در رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز تلاش کرد.

در حال حاضر در شهرستان تفرش ۱۰ واحد پرورش ماهی گرم آبی (کپور و آمون) و یک واحد پرورش ماهی سردآبی (قزل آلا) و یک واحد پرورش ماهی زینتی به صورت سنتی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

جواد رضایی یکی از پرورش دهندگان ماهی قزل آلا در تفرش است که با ایجاد استخر در زمین شخصی خود توانسته فعالیت اقتصادی پر رونقی را ایجاد کند.

رضایی در گفتگو با خبرنگار ندای تفرش گفت: تجربه یا تحصیلات دانشگاهی در خصوص پرورش آبزیان نداشتم ولی توسط یکی از دوستانم با این رشته آشنا شدم.

وی افزود: در حال حاضر با ایجاد استخر ۷۰۰ مترمربعی در مزرعه شخصی ام که ظرفیت پرورش ۳۰ هزار قطعه ماهی را دارد، توانسته ام برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کنم.

این فعال اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بخشی از هزینه های لازم برای راه اندازی این استخر، را از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی دریافت کرده ام.

رضایی با ابراز گله مندی از عدم حمایت های مسئولین از فعالین و تلاشگران عرصه تولید و اقتصاد گفت: متاسفانه من هم به مانند بسیاری از افراد دیگر در این حوزه یا هر عرصه دیگری از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نشدیم.

این کارآفرین تفرشی ادامه داد: درخواست صدور پروانه کرده ام و امیدوارم با صدور پروانه بتوانم کار را بیشتر توسعه دهم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و همکاری مسئولان از فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی کشور گفت: کاهش بروکراسی‌های اداری می تواند در توسعه تولید و اشتغال کشور تاثیرگذار باشد.

این پرورش دهنده ماهی با بیان توصیه ای به جوانان، خاطرنشان کرد: من هم در ابتدای کار تجربه‌ای در این خصوص نداشتم ولی به این مسئله واقفم هر جوانی که بخواهد و همت کند می تواند با استفاده از راهنمایی دیگران شغلی درآمدزا برای خود ایجاد کند تا به عنوان یک فرد ایرانی در پیشرفت و آبادانی کشور خود سهیم باشد. اقتصاد مقاومتی هم یعنی همین تلاش و کوشش برای آبادانی و سرافرازی بیشتر کشور.

منبع : دیار آفتاب

دیدگاه خود را بیان کنید