روحانی اصفهان در آب شور ماهی قزل‌آلا پرورش می‌دهد /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

روحانی اصفهان در آب شور ماهی قزل‌آلا پرورش می‌دهد /گ

چهار‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۱۱۲ بازدید

روحانی اصفهان در آب شور ماهی قزل‌آلا پرورش می‌دهد

این روحانی اصفهانی که در کنار دروس حوزوی، در رشته کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد شیلات هم تحصیل کرده، ترجیح داده وارد عرصه تولید و اشتغال شود.وی با بیان این‌که شوری آب این منطقه بالاست و حدود ۲۰ درصد آب نمک است، گفت: کارشناسان اذعان کردند که پرورش ماهی قزل‌آلا در این آب امکان‌پذیر نیست

این روحانی اصفهانی که در کنار دروس حوزوی، در رشته کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد شیلات هم تحصیل کرده، ترجیح داده وارد عرصه تولید و اشتغال شود.
وی با بیان این‌که شوری آب این منطقه بالاست و حدود ۲۰ درصد آب نمک است، گفت: کارشناسان اذعان کردند که پرورش ماهی قزل‌آلا در این آب امکان‌پذیر نیست اما با تحقیق و رعایت اصول برای نخستین بار در اصفهان از سال ۸۵ توانستم در این منطقه ماهی قزل‌آلا پرورش دهم.
این کارآفرین اصفهانی افزود: در این مزرعه ۵ هکتاری ۱۰ استخر پرورش ماهی داریم که ماهی‌های یک گرمی را برای ورود به بازار پرورش داده و به فروش می‌رسانیم و در هر دوره بیش از ۱۵ تن برداشت ماهی داریم که نصف بیشتر آن سود خالص می‌شود.
وی با بیان اینکه آب شور نه تنها مانع کار نشده حتی مزیتی هم نسبت به پرورش ماهی در آب شیرین و قنات دارد، افزود: آب شور اجازه رشد هیچ انگل و باکتری را در ماهی نمی‌دهد و این ماهی‌ها بدون هیچ‌گونه افزودنی کاملاً سالم هستند.
قلی پور گفت: در این مزرعه از آب استفاده بهینه می‌شود به این صورت که آب از استخرهای بتنی تخلیه، وارد استخرهای خاکی می‌شود که در آن جا هم ماهی پرورش می‌یابد و دوباره تخلیه و به کانال‌های زهکشی می‌رود و دوباره به چرخه بازمی‌گردد، و هیچ آبی به هدر نمی‌رود.
وی افزود: قسمتی از این مزرعه ۵ هکتاری را به پرورش شترمرغ اختصاص داده‌ام که در حال حاضر ۵۰ جوجه شترمرغ خریداری کرده‌ام.
گردش مالی صنعت پرورش ماهی در این مزرعه سالانه ۱۰۰ میلیون تومان است، البته این کارآفرین اصفهانی در کنار پرورش ماهی و شترمرغ، کشت درخت پسته را هم به دلیل مقاومت برابر خشکی در دستور کار دارد و بخشی از مزرعه را هم زعفران کاشته است.
بسیج سازندگی هم وام ۳۰ میلیون تومانی در اختیار این کارآفرین نمونه قرار داده است.

حجت‌الاسلام قلی پور می‌گوید: مردم وقتی می‌بینند که یک روحانی کار تولید دارد لباس‌های معمولی می‌پوشد و در زمین کار می‌کند بسیار تعجب می‌کنند، اما باید این را یادآوری کنم که پیغمبر‌اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) و علمای بزرگ همه کار می‌کردند، و کسی که برای خانواده‌اش تلاش می‌کند همانند مجاهدی است که در راه خدا شمشیر می‌زند و می‌جنگد

منبع : راهنمای سفر من

دیدگاه خود را بیان کنید