موج اقتصاد مقاومتی در استخر دو منظوره پرورش ماهی /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

موج اقتصاد مقاومتی در استخر دو منظوره پرورش ماهی /گ

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۲۲ بازدید

موج اقتصاد مقاومتی در استخر دو منظوره پرورش ماهی

امسال در زمینه اغراض و راهبرد اقتصاد مقاومتی تعداد واحدهای آبزی پروری این شهرستان به ۳۲ واحد افزایش یافته هست و همین امر موجب شده تا ۵/۱ برابر سال گذشته بچه ماهی در استخرهای پرورش فراهان رهاسازی گردد

درآمد سالانه ۴۰۰ میلیون ریالی حاصل کوشش و پشتکار هوشنگ دستجانی فراهانی یک پرورش دهنده موفق ماهی در روستای دستجان از توابع شهرستان فراهان توانسته هست با استفاده بهینه از آب چاه‌های کشاورزی، ضمن آبیاری زمین‌های کشاورزی و هم‌زمان با آن به پرورش ماهی نیز مشغول گردد و علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال به نفع بالایی نیز دست پیدا نماید.



دستجانی فراهانی دنبال کرد: علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۲ نفر، سالانه بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال از فروش ماهی درآمدزایی دارم.

وی اضافه کرد: ابتدا کار پرورش ماهی را با ۲۰ هزار قطعه ماهی قزل‌آلا آغاز کردم؛ و با روند توسیع و بهینه‌سازی سال کنونی ۳۵ هزار بچه ماهی در استخر رهاسازی گردید که تا هم حالا از این میزان ۱۸ تُن ماهی برداشت شده هست.




این کارآفرین فراهانی اضافه کرد: ماهی قزل‌آلا یکی از اقتصادی‌ترین و مناسب‌‌ترین گونه‌های پرورشی در استخرهای دو منظوره کشاورزی هست.

سود فروش ماهی در جیب دلالان!

وی دنبال کرد: زیادتر ماهی‌های تولید شده را در سطح شهرستان به فروش می‌رسانم و اضافی تولیدات خود را برای ارائه به بازارهای دیگر به دلال می‌فروشم.




دستجانی فراهانی در مورد مشکلات بازار فروش ماهی گفت: نداشتن مجوز ارائه ماهی به بازار یکی از عللی هست که نفع اندکی را نصیب تولیدکننده می کند و بیشترین نفع به جیب دلالان می‌رود.




این پرورش دهنده ماهی گفته بود: متاسفانه سال کنونی به سبب اینکه تعداد واحدهای پرورش ماهی در شهرستان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده شاهد رکود در بازار فروش هستیم.

منبع : فراهان خبر

دیدگاه خود را بیان کنید