صنعت پرورش میگوی این استان حال و روز خوشی ندارد /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

صنعت پرورش میگوی این استان حال و روز خوشی ندارد /گ

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۳۰ بازدید

صنعت پرورش میگوی این استان حال و روز خوشی ندارد

مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر گفت: صنعت پرورش میگو در این استان حال روز خوشی را تجربه نمی کند و برای بازگشت به جایگاه پیشین خود که رتبه نخست کشور بود نیازمند حمایت و توجه بیشتری است

حسین زارعی روز شنبه افزود: صنعت پرورش میگوی این استان برای بازگشت به رتبه نخست کشور نیازمند حمایت و توجه بیشتری است.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه در برخی مواقع شاهد اعمال فشار بر واحدهای پرورش میگو در استان بوشهر هستیم در صورتی که می توان تا زمان برداشت محصول به واحدهای پرورش فرصت داد تا پس از کسب درآمد به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.
زارعی افزود: در ارتباط با صادرات نیز سال گذشته 12هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید شد که از این میزان صادرات 11 هزار تن آن از استان هرمزگان صورت گرفت.
وی با اشاره به ضرورت تامین امکانات مورد نیاز صادرات آبزی از استان بوشهر یادآور شد: این استان در طول سال حدود 100 میلیون دلار میگوی پرورشی صادر می کند که برای این حجم صادرات باید تسهیل گری لازم صورت پذیرد.

مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر افزود: با وجود اینکه صادرکنندگان نمونه ملی برای دریافت تسهیلات نیاز به ضمانت ندارند اما از صادرکنندگان نمونه ملی در حوزه آبزیان درخواست ضمانت نامه می شود.
زارعی ادامه داد: شوره زارهای استان بوشهر محلی بسیار مناسب برای توسعه آبزی پروری است که در صورت قرار گرفتن در کانون توجه می توان تولید این محصولات در استان بوشهر را چند برابر کرد.
مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر گفت: استاندارد بوشهر با انتخاب مشاور آبزیان برای خود موافقت کرده که تحقق این مهم می تواند پل ارتباطی مناسبی با وی و حوزه آبزیان باشد و بسیاری از نارسایی های این بخش را برطرف کند.
وی افزود: در ارتباط با صادرات میگوی پرورشی به چین نیز تعرفه 17 درصدی صادرات به این کشور همچنان به عنوان یک معضل بزرگ در بخش صادرات میگو محسوب می شود.
زارعی بیان کرد: با این شرایط میگوی استان بوشهر باید از طریق ویتنام و در بسته هایی بدون نام و نشان بطور غیرمستقیم به چین صادر شود که در این زمینه نیز با محدودیت هایی توسط دامپزشکی روبرو می شود.
وی گفت: با توجه به روابط دیپلماتیک بین ایران و چین انتظار می رود مسئولان برای تسهیل در صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر به این کشور چاره اندیشی کنند.
زارعی افزود: در مقطعی بیان شد که 100 میلیون دلار صادرات ارزش پیگیری با چین را ندارد ولی این مهم در شرایط کنونی که مدعی تولید رونق و اشتغال در سطح کشور هستیم منطقی به نظر نمی رسد.
امسال پرورش دهندگان میگو دراستان بوشهر از مجموع چهار هزار و 412هکتار سطح زیرکشت 13 هزار و 400 تن میگوی پرورشی برداشت کردند.
این میزان میگو از 10 سایت پرورشی شامل سه هزار و 619 استخر برداشت شده است.
در فصل پرورش امسال یک میلیارد و 80 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورش ذخیره سازی شد.
این میزان برداشت نسبت به تولید 9هزار تنی سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید