وضعیت فروش آبزیان در بوشهر مناسب نیست /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

وضعیت فروش آبزیان در بوشهر مناسب نیست /گ

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۳۲ بازدید

وضعیت فروش آبزیان در بوشهر مناسب نیست

فروش آبزیان در برخی مناطق شهر بوشهر به صورت غیربهداشتی و نامناسب انجام می‌شود که لازم است با ایجاد بازارچه‌های بهداشتی و مناسب، این وضعیت ساماندهی شود

بوشهر یکی از شهرهای ساحلی است که تعداد زیادی از اهالی این شهر در عرصه صید و صیادی ماهی و میگو و دیگر آبزیان و همچنین مراکز عرضه این آبزیان مشغول به فعالیت هستند.

فروش و عرضه آبزیان به عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح شهر بوشهر محسوب می‌شود و به علت عرضه غیربهداشتی این محصولات در برخی از نقاط شهر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده است.

بسیاری از شهروندان از وضعیت کنونی ناراضی هستند و خواستار رسیدگی مسئولان به فروش ماهی و میگو در سطح شهر هستند.

لزوم عرضه بهداشتی آبزیان

مهرداد تمجیدی یکی از شهروندان بوشهر در گفت‌وگو با ذاکرنیوز اظهار داشت: متاسفانه در برخی از نقاط شهر شاهد وضعیت نامناسبی در عرضه آبزیان هستیم و غیربهداشتی بودن این شیوه عرضه برای مردم مشکل‌ساز است.

وی اضافه کرد: استفاده از آبزیان تازه یکی از مهمترین اولویت‌های ما است ولی متاسفانه بهداشت به صورت کامل رعایت نمی‌شود و نظارت خوبی نیز از سوی مسئولان امر صورت نمی گیرد.

محمد توکل‌نیا یکی دیگر از شهروندان نیز بیان کرد: متاسفانه شاهد فعالیت گسترده دستفروشان ماهی و میگو در سطح شهر هستیم که در وانت‌ها و به صورت غیربهداشتی این محصول را ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از فروشندگان ماهی و میگو را روی زمین پهن می‌کنند و یا در گاری‌های غیربهداشتی خود عرضه می‌کنند که این وضعیت چهره قشنگی برای مرکز استان نیست.

فروش ماهی در غرفه‌های غیراستاندارد

اکبر توسلی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر نیز اظهار داشت: زندگی در شهری که تکیه به گستره آبی دریای خلیج فارس داده، با موج و ماهی پیوند خورده است.

وی اضافه کرد: فروش ماهی در غرفه‌های غیراستاندارد یا روی زمین و یا روی تخت‌های دستفروشان در نقاط مختلف شهر بوشهر که در هر حال، هیچ کدام از این روش‌ها مناسب عرضه ماهیان تازه صید شده نیست و این زیبنده شهروندان بوشهری نیست.

نیاز بوشهر به بازار رسمی آبزیان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: بازار ماهی‌فروشان با ساختار قدیمی و فرسوده در سال ۹۰ به وسیله شهرداری و با همکاری کسبه‌های آن مورد باز سازی قرار گرفته و به‌صورت منسجم و رسمی به فعالیت مشغول و دارای رونق خاصی است.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز شهر به لحاظ جمعیت، پراکندگی، دسترسی، کمک به بهبود حمل ونقل و ترافیک شهری و همچنین استقبال اغذیه‌ای شهروندان از محصولات آبزی و رونق این شغل و حرفه و موقعیت اسکله‌های سطح شهر لازم است فراتر از یک بازار، بلکه بازار و یا بازارچه‌های رسمی بهداشتی، مدرن و در خور شأن و شخصیت و نیاز شهروندان بهتر از این باشد.

راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشان در اسکله

توسلی افزود: با توجه به اینکه در طرح اسکله‌های شیلات در جلالی و جفره، احداث این بازارها لحاظ و امکان سنجی شده است، پیشنهاد احداث و راه‌اندازی بازارچه ماهی‌فروشان با هماهنگی و همکاری اداره کل شیلات استان و شهرداری بندر بوشهر و یا بخش خصوصی را با اتخاذ مصوبه‌ای در این زمینه را داریم.

وی بیان کرد: یک بازارچه مکانیزه مناسب برای عرضه ماهیان صید شده باید ایجاد شود که نه تنها در راستای عرضه بهداشتی ماهی که برای حفظ سیمای شهر نیز امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

منبع : ذاکر نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید