تولیدات کشاورزی آبادان دچار خسارت زیادی شده‌اند /گ

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

تولیدات کشاورزی آبادان دچار خسارت زیادی شده‌اند /گ

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹  ۰ نظر   ۳۱ بازدید

تولیدات کشاورزی آبادان دچار خسارت زیادی شده‌اند

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی(نظیر محصولات گلخانه‌ای و فضای باز سبزی و صیفی)، تولیدات دامی، صیادان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آبزیان دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند.

بنیامین خیرآبادی اظهار کرد: سال ۹۹ از جانب مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است به همین دلیل نقش سیستم بانکی و مالیاتی در تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیار مهم است؛ امسال باید توجه بیشتری نسبت به قبل از سوی سیستم بانکی و مالیاتی به بخش کشاورزی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید باید ارزش افزوده محصولات را بالا برد و یکی از راه‌های بالا بردن ارزش افزوده ضرورت سرمایه‌گذاری در ماشین آلات تبدیلی، سردخانه و سایر تجهیزات انبارها است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان اهمیت توجه به بخش کشاورزی در بحران بیماری کرونا را بیش از سایر بخش‌های تولیدی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا ویروس بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی(نظیر محصولات گلخانه ای و فضای باز سبزی و صیفی)، تولیدات دامی، صیادان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آبزیان دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند.

خیرآبادی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه کاهش فعالیت کارخانجات و صنایع تبدیلی تکمیلی لبنی و بازارهای سرپوشیده ماهی و طیور محلی موجب عدم خرید شیر و ماهی از بهره‌برادان این صنف بزرگ شده است، تصریح کرد: ضرورت دارد بنا به مصالح، سازمان تعاون روستایی ضمن ورود اقدام به خرید حمایتی شیر و سایر محصولات استراتژیک کنند.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان سبزی و صیفی به علت نداشتن سردخانه‌های مناسب بسیاری از محصولات خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان و همچنین افزایش قیمت صادراتی تقاضا داریم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان برای این بخش وقت بیشتری بگذارد و جلسات اتاق طبق برنامه به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان آبادان با اشاره به مشکلات سال‌های اخیر بخش کشاورزی، توضیح داد: شوری آب، بیماری خامج نخیلات، سیل، بیماری‌های قارچی حوضچه‌های ماهی و میگو اقتصاد صنوف کشاورزی شهرستان آبادان را تحت تاثیر قرار دادند که متاسفانه اخیرا نیز کرونا ویروس به مشکلات اضافه شد.

خیرآبادی توسعه بخش کشاورزی آبادان را در گروی همدلی و پرهیز از اقدامات جناحی عنوان کرد و افزود: توجه جدی و بیشتر مدیریت جهاد کشاورزی آبادان به استفاده از نقطه نظرات نظام صنفی کشاورزان این شهر یک ضرورت است و از این اداره تقاضا داریم بیشتر از قبل در زمینه توزیع نهاده‌های این بخش از جمله کودهای شیمیایی، خوراک دام، طیور و آبزیان اقدامات موثری داشته باشد تا تولیدات این صنف در سال جهش تولید رو به رشد باشد؛ انتظار می‌رود مدیریت جهاد کشاورزی آبادان تعامل بیشتری با تشکل‌های مردم نهاد داشته باشد.

وی در پایان گفت: از زحمات و تعامل اثربخش اداره تعاون روستایی آبادان در سال ۹۸ کمال تقدیر و تشکر را داریم.

منبع : بازار

دیدگاه خود را بیان کنید