روایت یک تولیدکننده از موانع پیش رو/ مشکلات سبب نمی‌شود قید تولید را زد

خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی| مطمئنا قدم گذاشتن در مسیر پرپیچ و خم تولید با فرازونشیب‌های بسیاری همراه است و این موضوع مهم را کارآفرینان

خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی| مطمئنا قدم گذاشتن در مسیر پرپیچ و خم تولید با فرازونشیب‌های بسیاری همراه است و این موضوع مهم را کارآفرینان

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

روایت یک تولیدکننده از موانع پیش رو/ مشکلات سبب نمی‌شود قید تولید را زد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰  ۰ نظر   ۵۶۲ بازدید

روایت یک تولیدکننده از موانع پیش رو/ مشکلات سبب نمی‌شود قید تولید را زد

تولیدکننده صنایع شیلاتی در مازندران می‌گوید؛ مهم‌ترین مشکل ما تولیدکنندگان این است که دریافت تسهیلات با درصد بالا است، سودهای بانک تناسبی با تولید و شرایط تولیدکنندگان ندارد در حالت اسمی تسهیلات ۱۸ درصدی است ولی تا۲۳ و حتی ۲۴ درصد هم محاسبه‌ می‌شود ولی ما تولیدکنندگان چاره‌ای جز دریافت تسهیلات نداریم.

روایت یک تولیدکننده از موانع پیش رو/ مشکلات سبب نمی‌شود قید تولید را زد

خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری‌پرکوهی| مطمئنا قدم گذاشتن در مسیر پرپیچ و خم تولید با فرازونشیب‌های بسیاری همراه است و این موضوع مهم را کارآفرینان موفق به خوبی درک کردند؛ چرا که با علم اینکه در مسیر کسب موفقیت‌ها مطمئنا شکست‌ها و موانع بسیاری است دل را به دریا زدند و اکنون به این جایگاه رسیدند.

روایت تلخی‌ها و شیرینی‌ها زندگی کارآفرینان برای همه ما پُر از تجربه است، تجربه‌ای که می‌تواند سختی‌ها این مسیر را هموار کرده؛ چرا که تجربه کارآفرینان موفق ثابت کرده برای بهتر شدن در هر چیزی باید سختی‌ها را تحمل کرد و از تلاش دست نکشید.

مهم‌ترین موضوعی که کارآفرینان را از سایر افراد متمایز کرده، این بوده که آنان از هدف خود دست نمی‌کشند و از قدم گذاشتن در هزار توی تولید نه تنها نمی‌هراسند بلکه با مهارت‌های بسیار متفاوت و آرمانی تمام مسائل را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و بهترین روش را با کمترین هزینه ممکن اجرا می‌کنند.

*حرکت کردن در مسیر تولید، حالم را خوب می‌کند

در این گزارش به سراغ شهرام شاهسونی مدیر یک شرکت تولید فرآورده‌های دریایی رفتیم که با گذشت سال‌های سال از تولید تنها حرکت کردن در مسیر تولید می‌تواند حالش را خوب کند.

این شرکت در سال ۱۳۹۳ در زمینی به وسعت ۶ هزار متر مربع در شهر ساری تأسیس شد و این شرکت با به‌کارگیری پیشرفته‌ترین ماشین آلات روز دنیا و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه محصولات خود را که شامل انواع برگرها، پیتژا، کباب، گوشت خام، و فرآوری شده با رعایت اصول و استانداردهای روز دنیا به هموطنان عرضه کرده است.

وی ۲۵ سال پیش در زمینه شرکت صنایع غذایی خوراک آبزیان در امیرآباد کار می‌کرده شرکت تولیدی خوراک فرآوری محصولات شیلاتی دیگری را در شهرک صنعتی شماره یک ساری راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر ۳۵ نفر در یک شرکت تولیدی و ۴۵ نفر دیگر در شرکتی دیگر مشغول فعالیت هستند.

*همه مسائل را جفت و جور ‌می‌کنم تا تولید تداوم داشته باشد

با وجود مشکلات متعدد از تامین مواد اولیه گرفته تا سایر حرفش این است که می‌توانیم همه مسائل را جفت و جور ‌کنیم تا تولید تداوم داشته باشد.

*مشکلات سبب نمی‌شود قید تولید را زد

یکی از مشکلات بحث کاهش صید بوده که تاثیرش را به عینه روی کسب و کار این کارآفرین به همراه داشته اما وی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: درست است با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستیم اما این مسائل سبب نمی‌شود بتوان قید تولید را زد.

کاهش صید موجب افزایش قیمت آبزیان شده که همین موضوع موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید شده اما نمی‌توان قیمت محصولات تولیدی را خیلی افزایش دهیم؛ چراکه موجب حذف محصولات از سبد غذایی خانوارها می‌شود.

این کارآفرین بیان می‌کند: در واحد تولیدی با فرآوری، علاوه بر اینکه توانستیم محصولات را قیمت پایین‌تر عرضه کنیم بلکه ذائقه‌های مختلف را نیز پوشش دادیم که البته تمام تلاش‌مان را در این مسیر به‌کار می‌گیریم.

*به تولید عِرق دارم و عاشق تولید هستم

با توجه به اینکه از همان ابتدا در مسیر تولید قرار گرفتم و تولیدکننده بودم به تولید عِرق دارم و عاشق تولید هستم و نمی‌توانم تولید را رها کنم.

برای راه‌اندازی کسب و کارم با معرفی شیلات از تسهیلات یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی بهره‌مند شدم که اگر با درصد بالایی نبود می‌توانست بهتر مرا در مسیر تولید کمک می‌کرد.

*ما تولیدکنندگان چاره‌ای جز دریافت تسهیلات نداریم

شاهسونی اضافه می‌کند: مهم‌ترین مشکل ما تولیدکنندگان این است که متاسفانه تسهیلات با درصد بالا بوده و بهتر بود درصد مناسب‌تر باشد ولی درصد سودهای بانک تناسبی با تولید و شرایط تولیدکنندگان ندارد در حالت اسمی تسهیلات ۱۸ درصدی است ولی تا۲۳ و حتی ۲۴ درصد هم محاسبه‌ می‌شود ولی ما تولیدکنندگان چاره‌ای جز دریافت تسهیلات نداریم.

*تولیدکنندگان همواره باید امیدوار باشند

به اعتقاد من اگر برگردم به سال‌هایی قبل که قرار است کسب و کاری راه‌اندازی باز هم وارد مسیر تولید می‌شوم؛ چراکه همه عشق و علاقه من به تولید است و به نظر من تولیدکنندگان هم همواره باید امیدوار باشند به فرض در یک دوره زمانی کوتاه اگر با مشکل مواجه شدند به فکر تعطیلی کسب و کار خود نباشند بلکه باید این مسیر را در بازده زمانی پنج تا ۱۰ ساله درنظر بگیرند و همواره امیدوار باشند.

در پایان باید گفت حرف دل همه تولیدکنندگان توجه است و توجه و اینکه نباید فراموش شوند و نیاز به حمایت دارند.

*فعالیت ۳۷ شرکت فرآوری محصولات شیلاتی در مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اداره کل شیلات مازندران پیگیری‌های لازم را در ارتباط با برخورداری تسهیلات کم بهره برای واحدهای صنایع وابسته به زنجیره تولید در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث واگذاری زمین به تولیدکنندگان در شهرک صنعتی میرود است که این شهرک صنعتی منحصر به فردی است.

معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات مازندران بیان کرد: موضوع مهم دیگر بحث بازاریابی است که در این زمینه واحد توسعه بازار موضوع بازاریابی را پیگیری خواهد کرد.

عباس‌زاده به فعالیت ۳۷ شرکت فرآوری محصولات شیلاتی در استان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۲۰ هزار تن محصولات فرآوری شده در استان تولید می‌شود.

وی یادآور شد: بحث صادرات به کشورهایی از جمله ارمنستان، عراق، ترکیه، ازبکستان و افغانستان را نیز در دستور کار داریم.

*مازندران جز استان‌های برتر در زمینه صنایع غذایی

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مازندران در زمینه صنایع غذایی جز استان‌های برتر است.

وی افزود: بیش از ۴۰ تا ۴۲ درصد ارزش‌افزوده صنایع غذایی و آشامیدنی بخش صنعت در صنایع غذایی در استان فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اضافه کرد: استان مازندران در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد که از جمله آن می‌توان به فعالیت واحدهای بزرگ تولیدی ازجمله کاله اشاره کرد که این شرکت نیز جز یکی از واحدهای تولیدی بوده که در استان فعالیت دارد.

به گزارش فارس، خواندن زندگی کارآفرینان موفق درس بزرگی به ما می‌دهد و اینکه نباید برایمان تفاوتی وجود داشته باشد اینکه یک کارآفرین قدیمی باشیم و یا به‌تازگی قدم در این مسیر گذاشته باشیم؛ در هرصورت باید تلاش کنیم افق دیدمان را بیشتر کرده و خارج از چهارچوب‌های معمولی بیندیشیم و از درس‌هایی که دیگران استفاده کنیم؛ درس‌هایی که حاصل خون دل خوردن‌های تلاشگران این عرصه است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

دیدگاه خود را بیان کنید