اقدامات سازمان شیلات ایران برای تحقق شعار سال است

سازمان شيلات ايران همچون سال هاي گذشته، برنامه ها و اقداماتي را به منظور تحقق شعار سال در دستور كار دارد مشاور معاون وزير و سرپرست دفتر هماهنگي امور استان هاي سازمان شيلات با اشاره به وظايف و مسئوليت دستگاه هاي اجرايي در تحقق شعار سال گفت: سازمان شيلات ايران در دوسال گذشته پس از نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري اقدامات شايسته اي را انجام داده است

سازمان شيلات ايران همچون سال هاي گذشته، برنامه ها و اقداماتي را به منظور تحقق شعار سال در دستور كار دارد مشاور معاون وزير و سرپرست دفتر هماهنگي امور استان هاي سازمان شيلات با اشاره به وظايف و مسئوليت دستگاه هاي اجرايي در تحقق شعار سال گفت: سازمان شيلات ايران در دوسال گذشته پس از نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري اقدامات شايسته اي را انجام داده است

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

اقدامات سازمان شیلات ایران برای تحقق شعار سال است

دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

اقدامات سازمان شیلات ایران برای تحقق شعار سال است

سازمان شيلات ايران همچون سال هاي گذشته، برنامه ها و اقداماتي را به منظور تحقق شعار سال در دستور كار دارد

مشاور معاون وزير و سرپرست دفتر هماهنگي امور استان هاي سازمان شيلات با اشاره به وظايف و مسئوليت دستگاه هاي اجرايي در تحقق شعار سال گفت: سازمان شيلات ايران در دوسال گذشته پس از نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري اقدامات شايسته اي را انجام داده است

مهدي دهقاني با مرور اقدامات سازمان شيلات در دو سال گذشته افزود: با توجه به نامگذاري سال ۱۴۰۱ از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي با عنوان " توليد؛ دانش بنيان، اشتغال آفرين" و تأكيد ايشان بر بكارگيري ظرفيت هاي فناوري براي تحول كشور، پيرو دستور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران كميته توسعه فناوري هاي دانش بنيان شيلات ايران بنا بر ضرورت و با هدف ارتقاي توانمندي‌هاي فناورانه، رشد بهره وري و ترويج فناوري هاي موثر در توسعه صنعت شيلات كشور تشكيل شد.

وي از جمله مهم ترين وظايف اين كميته در سطح كلان را احصاء و اولويت بندي نيازهاي واقعي بخش هاي مختلف شيلاتي بر حسب سياست ها و برنامه هاي سازمان شيلات ايران، شناسايي توانمندي هاي شركت هاي دانش بنيان براي اجراي نيازهاي فناورانه شيلات ايران و تسريع در حل مسائل و مشكلات پروژه ها و طرح ايده هاي دانش بنيان شيلاتي عنوان كرد.

دهقاني گفت: سازمان شيلات ايران، عملياتي سازي تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر جهش توليد دانش بنيان را وظيفه اصلي خود در سال ۱۴۰۱ دانسته و با تمام ظرفيت هاي موجود در كنار توانمندي شركت‌هاي دانش بنيان، مجموعه‌هاي فناور پايه، نخبگان، دانشگاهيان، اتحاديه‌ها و تشكل‌ها، موجبات شتاب فرايند دانش بنيان سازي بخش شيلات را فراهم آورد و انعقاد تفاهم نامه في مابين سازمان شيلات ايران با دانشگاه‌ها، شركت هاي دانش بنيان در حوزه شيلات از مهمترين اين اقدامات بوده است.

دهقاني در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به نامگذاري سال ۱۴۰۲ به عنوان "مهار تورم و رشد توليد" توسط مقام معظم رهبري سازمان شيلات ايران اقدامات ارزشمندي در خصوص توليد آبزيان انجام داده است.

وي بر اهميت پرورش ماهيان دريايي در قفس در تحقق اشتغال‌زايي، رونق توليد و كاهش فشار بر ذخاير آبزيان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در دولت مردمي گام‌هاي بسيار موثري در تمامي زمينه‌هاي شيلاتي به ويژه پرورش ماهيان دريايي در قفس برداشته شده، به طوري كه تنها در يكي از استان هاي جنوبي كشور ظرفيت ايجاد شده توليد ماهيان دريايي در قفس حدودا بيش از دو برابر شده است.

دهقاني با اشاره به وجود بيش از ۵۸۰۰ كيلومتر نوار ساحلي در كشور تصريح كرد: در نظر است از اين نوار ساحلي به عنوان يك پايه زيستي براي توليد پروتئين آبزيان استفاده شود.

وي در ادامه اظهار داشت: در دولت مردمي سيزدهم شاهد اقدامات ارزشمندي براي صيانت از ذخاير آبزيان از جمله تامين اعتبار در سفرهاي استاني براي پنج مركز بازسازي ذخاير، تامين اعتبار براي ايجاد زيستگاه هاي مصنوعي كه براي ۱۰ هزار زيستگاه رهاسازي شده است بوديم.

به گفته وي، پنج هزار زيستگاه در حال رهاسازي است، ۱۵۰۰ زيستگاه در هفته دولت در دريا استقرار يافت و ۳۵۰۰ زيستگاه در حال ساخت براي رهاسازي در صيدگاه ها مي باشد.

وي افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا قبل از دولت سيزدهم در طي ساليان طولاني فقط ۶۰۰۰ زيستگاه ساخته شده است كه نكته قابل توجه اين است كه با همت دولت مردمي و حمايت معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران در اين دوسال بيش از ۵۰۰۰ زيستگاه مصنوعي ساخته شده است .

سرپرست دفتر هماهنگي امور استان هاي سازمان شيلات ايران با اشاره به بحث اقتصاد دريا پايه به عنوان سرمايه گذاري درون زا در حوزه شيلات، تصريح كرد: سازمان شيلات ايران با همكاري دبيرخانه توسعه سواحل مكران اقدامات شايسته اي انجام داده است.

وي در اين باره به برنامه هفتم توسعه و احكام پيشنهادي اشاره كرد و افزود: هدف آن است كه از ظرفيت دريا به عنوان پايه زيستي با احتساب ۵۸۰۰ كيلومتر سواحل و از كرانه و پس كرانه و فراپس كرانه به عنوان ظرفيت هاي آبزي پروري ( جايي كه امكان توليد پروتئين هاي ديگر وجود ندارد) با توجه به قدرت مانور شيلات استفاده كنيم كه با همين هدف و اقدامات انجام شده با زيركشت رفتن ۱۷ هزار هكتار مزرعه ميگو، توليد ميگو به ۶۱ هزارتن رسيده است.

دهقاني در ادامه گفت: با توجه به ابلاغ سياست‌هاي توسعه دريا محور توسط مقام معظم رهبري يكي ديگر از اقدامات شايسته اي كه سازمان شيلات در سال گذشته در دستور كار خود قرارداده است اجراي منويات مقام معظم رهبري در خصوص سياست‌هاي دريا محور در حوزه شيلات بوده است. در حكمي از سوي وزير جهاد كشاورزي، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران به عنوان «دبير ستاد توسعه دريامحور در بخش كشاورزي» منصوب شدد كه اين انتصاب پيرو ابلاغيه سياست‌هاي كلي توسعه دريا محور و تاكيد رييس‌جمهور بر اجراي منويات مقام معظم رهبري از سوي وزير جهاد كشاورزي به ايشان اعطا شده است.

وي تصريح كرد: بلافاصله با تشكيل دبيرخانه ستاد توسعه دريامحور در سازمان شيلات ايران با ساير بخش هاي مرتبط در وزارت جهاد كشاورزي جلسات متعددي تشكيل شد و گزارش جمع آوري و جمع بندي آن به ستاد توسعه دريا محور وزارت جهاد كشاورزي ارسال گرديده است.

در پايان دهقاني افزود: با توجه به دستور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، مبني بر اقدام سريع براي تحقق منويات مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري سال 1403 بعنوان " جهش توليد با مشاركت مردم" در سازمان شيلات ايران، اين امر مهم با جديت و تلاش جهادي و شبانه روزي مسئولين ستادي و استاني سازمان شيلات ايران پيگيري و اجرايي خواهد شد

منبع: روابط عمومی سازمان شیلات ایران

دیدگاه خود را بیان کنید