روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان

جشنواره طبخ ماهی در سایت باستانی قلعه بهستان طی دو روز با استقبال خوب مردم استان زنجان در شهرستان ماهنشان برگزار شد

جشنواره طبخ ماهی در سایت باستانی قلعه بهستان طی دو روز با استقبال خوب مردم استان زنجان در شهرستان ماهنشان برگزار شد

اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران

روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۱۷ بازدید

روز خوش مردم زنجان در جشنواره طبخ ماهی ماهنشان

جشنواره طبخ ماهی در سایت باستانی قلعه بهستان طی دو روز با استقبال خوب مردم استان زنجان در شهرستان ماهنشان برگزار شد

جشنواره طبخ ماهی در سایت باستانی قلعه بهستان شهرستان ماهنشان همزمان با جشنواره بادبادک و جشنواره کوه ایران‌زمین 30 و 31 فروردین ماه برگزار شد.

این جشنواره که دومین سال متوالی است که برگزار می‌شود با استقبال خوبی از سوی شهروندان استان زنجان مواجه شد به طوری که هم مدیرکل میراث فرهنگی استان و هم فرماندار ماهنشان اظهار امیدواری کردند که در آینده نزدیک این جشنواره به شکل منطقه‌ای و ملی برگزار شود.

چرا جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار می‌شود؟

شهرستان ماهنشان به عنوان یکی از قطب‌های تولید و پرورش ماهی در کشور شناخته می‌شود و بیش از یک هزار مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد.

این شهرستان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در استان و کشور در کنار سایر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان شناخته می‌شود و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بسیار امیدوار هستند که ظرفیت تولید ماهی این شهرستان حتی از این رقم هم بالا برود.

ارزآوری 250 میلیارد تومانی ماهی قزل آلا

حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید مهرماه سال گذشته از صنعت تولید ماهی در ماهنشان گفت: استان زنجان توانسته 250 میلیارد تومان در بحث صادرات ماهی قزل آلا ارزآوری داشته باشد که با نگاه رو به جلو توانسته در حوزه پرورش سخت پوستان آب‌های شیرین و گونه قزل آلا جزو رتبه‌‌دارهای کشور باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این استان با آوردن ظرفیت‌های دیگر و آبزی‌پروری در مزارع کشاورزی که استفاده بهینه از آب انجام شود در امنیت غذایی میدان‌داری کند.

سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در حاشیه این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی تسنیم اظهار داشت: جشنواره طبخ ماهی در کنار جشنواره بادبادک و شکوه ایران‌زمین در ماهنشان برگزار شد.

وی از ظرفیت بالای کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: علاوه بر بودن باغات زردآلو، مزارع گل محمدی، یک هزار مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلا نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همین وجود یک هزار مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان سبب شد، یک جشنواره‌ طبخ ماهی در این شهرستان برگزار کنیم و امسال این جشنواره نسبت به سال گذشته که نخستین دوره آن بود، با هماهنگی دستگاه‌ها بهتر برگزار شد.

وی ادامه داد: عزم جدی داریم که از دوره چهارم، این جشنواره را به جشنواره منطقه‌ای و ملی تبدیل کنیم. سفال ماهنشان هم جزو صنایع دستی اصلی این شهرستان است و سعی ما این است که این موضوع را معرفی کنیم. معرفی شهرستان ماهنشان سبب شده است در یک و نیم سال گذشته متقاضیان خانه بوم‌گردی در این شهرستان افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر محمدی فرماندار شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم معتقد بود که نواقصاتی این جشنواره دارد ولی برای ملی شدن این جشنواره باید آن را در سال‌های آینده برطرف کنیم.

وی با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از مرکز استان در این جشنواره گفت: این جشنواره ظرفیت ملی شدن را دارد.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم از سرآشپزهای پیروز رقابت که توانسته بودند نظر هیئت داوران را به خود جلب کنند، تقدیر و تجلیل شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید